Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386800 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #400 Gepost op: 21 november 2012, 21:49:04
Veel overtredingen na afsluiten afslag Zoetermeer

Laatste update: 21-11-2012 | 15:08 Woordvoering: KLPD
Zoetermeer - Ondanks dat de afrit Zoetermeer op de A12 in verband met een ersntig ongeval was afgesloten besloten tientallen automobilisten het rode kruis te negeren en/of over de vluchtstrook te rijden. Het resulteerde in 21 bekeuringen voor het negeren van het rode kruis en het rijden over de vluchtstrook. De bestuurders zijn direct staande gehouden en kregen direct de hoogte van de bekeuringen te horen, respectievelijk 220 en 340 euro.

Omstreeks 09.30 uur reed een personenauto op de afslag Zoetermeer op de achterste auto, die in de rij stond voor het rode verkeerslicht. De 61-jarige man uit Den Haag is door de brandweer uit zijn auto geknipt. Hij is inmiddels weer uit het ziekenhuis ontslagen. In verband met dit ongeval besloot de politie de afrit af te sluiten, zodat hulpverleningsdiensten hun werk goed en veilig konden uitvoeren. Een tiental automobilisten negeerden het rode kruis en een vijftal besloot om tussen de politieauto’s door via de vluchtstrook toch de afslag te nemen.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #401 Gepost op: 21 november 2012, 22:02:17
Had vanochtend wel een vaag rood kruis. Ik begreep m wel denk ik, maar genoeg mensen vast niet.

Knooppunt Holendrecht (zuid), A9 richting Amstelveen/Haarlem. Rijstrook 1 en 2 komen vanaf de A2 vanuit Utrecht, rijstrook 3 en 4 vanaf de A9/A2 vanuit Amsterdam.
Net voor het samenvoegpunt was rijstrook 3 afgekruist, net na het samenvoegen vervielen dat weer. Waarschijnlijk om ruimte te geven zodat het op de A2 vanuit Utrecht niet vast zou lopen (gok ik), maar het zag er heel raar uit.

http://maps.google.nl/?ll=52.28637,4.934579&spn=0.00192,0.004823&t=k&layer=c&cbll=52.28637,4.934579&panoid=1mk1P9YCtujVOHS_PjYe7A&cbp=12,257.16,,0,0&z=18
Hier stond de linkerstrook van de rechterbaan (snapt u) afgekruist, bij het volgende portaal werd alles opgeheven.

Ik snap dat sommige mensen zich dan afvragen: waarom?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #402 Gepost op: 21 november 2012, 22:35:22
[Citaten uit www.politie.nl]

Tja - de drang "ik móet er híer af" blijkt toch vaak sterker dan de rode kruizen.

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb wel eens het gevoel dat het misschien zou kunnen helpen een AutoDRIP of tekstwagen neer te zetten met iets van:

ONGEVAL (eventueel afgewisseld met ACCIDENT)

AFRIT DICHT (/EXIT CLOSED)

Bord C1

Onderbord "kromme pijl(en) rechts"

Eventueel gevolgd door een omleidingsroute.

Dan is het in ieder geval duidelijk wat er precies dicht is, waarom (met de implicatie van gevaarzetting voor hulpverleners), hoeveel rijstroken en wat het alternatief is. Niet primair om de rodekruizenrijder voor een boete te behoeden, maar om de hulpverleners te beschermen. Wat is jullie mening?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #403 Gepost op: 22 november 2012, 00:31:24
Wat is jullie mening?
Mijn mening is heel simpel. Een rood kruis is een rood kruis. Punt uit, en je hebt je niet op een rijstrook te bevinden waar een rood kruis boven hangt. Ik heb het al eens eerder gespuwd, maar kan het niet vinden:

Als iemand meldt twee dozen met spijkers verloren te zijn op de afrit, kruist de verkeerscentrale eerder af, dan dat welke willekeurige hulpverlener of weginspecteur ter plaatse kan gaan, laat staan dat hij (of zij) er al is. Vervolgens komt iemand om de boel tijdelijk af te zetten, en vervolgens wat definitiever (bots, WIS, pilonnen, etc). Kwestie van wegvegen en wegwezen, om zo de boel zo snel mogelijk vrij te kunnen geven, want geld, want economie, want file, want gevaarlijk, want moet sneller).

Om vervolgens ook nog iemand aan het werk te zetten om te informeren (ondanks dat bij de eerste reclame meteen werd vermeld dat er een ongeluk was op de afrit, de boel was afgesloten, omleidingsroute werd gemeld) kost tijd (kan niet, want moet sneller) kost geld (kan niet, want economie). Dus, wie moet waarom informeren? Volgens mij informeert de Verkeerscentrale al dat je ergens niet mag rijden. Je mag thuis op internet opzoeken waarom, of je doet dat ter plaatse. Dat kost je 220 of 340 euro (rood kruis negeren of vluchtstrook), maar dan weet je het meteen.

We moeten van de mentaliteit af dat we in de file, terwijl we langs een ongeluk razen, willen weten wat er aan de hand is.

Ik ga niets verder uitleggen, ik hou het bij kijkersfile.  98uiye


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #404 Gepost op: 22 november 2012, 09:25:57
Tja - de drang "ik móet er híer af" blijkt toch vaak sterker dan de rode kruizen.

[...]

Wat is jullie mening?

Ik denk niet dat dat gaat helpen. Mensen zijn in het verkeer kortzichtig. Als ze van A naar B moeten rijden ze vaak altijd via dezelfde weg. Als daar dan ineens een blokkade in komt zoals een aanrijding snappen ze het niet meer. Laatst nog gehad dat iemand zich langs mijn opvallende politieauto met blauwblauw aan wurmde die overdwars op de weg, over een verkeerskegel heen reed die netjes zo gekegeld stond dat je de afslag daar wel moest nemen, toch maar stopte achter de TS die daar weer achter stond en dan verbaasd is dat ik toch wel enigszins geïrriteerd ben als ik hem staande houdt. Hij moest toch daar wezen dus het was toch logisch dat hij door reed?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #405 Gepost op: 22 november 2012, 10:35:17
Tja - de drang "ik móet er híer af" blijkt toch vaak sterker dan de rode kruizen.

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb wel eens het gevoel dat het misschien zou kunnen helpen een AutoDRIP of tekstwagen neer te zetten met iets van:

ONGEVAL (eventueel afgewisseld met ACCIDENT)

AFRIT DICHT (/EXIT CLOSED)

Bord C1

Onderbord "kromme pijl(en) rechts"

Eventueel gevolgd door een omleidingsroute.

Dan is het in ieder geval duidelijk wat er precies dicht is, waarom (met de implicatie van gevaarzetting voor hulpverleners), hoeveel rijstroken en wat het alternatief is. Niet primair om de rodekruizenrijder voor een boete te behoeden, maar om de hulpverleners te beschermen. Wat is jullie mening?
Totaal niet mee eens. We moeten eens een keer met ons koppie gaan rijden ipv alleen maar te vertrouwen op de aanwijzingen om ons heen: als de matrixborden niet zeggen dat er een file is, knallen we er gewoon achterop; als er niet staat dat er slecht wegdek is, dan hebben we dat niet door; als er niet staat dat het glad is dan raken we gerust in de slip. Aanwijzingen worden gegeven om het verkeer te regelen, niet om mensen alles maar op een presenteerblaadje aan te rijken. Deelnemen aan het verkeer is een verantwoordelijkheid!

Om een voorbeeldje te geven, toen ik in Bolivia zat viel mij op dat het verkeer erg chaotisch was en (naar het lijkt) ongestructureerd. Zo reden we op wat wij zouden noemen een 2 baans N-weg en binnen 100 meter was ineens de weg voor een paar honder meter weg. Mensen gingen hier gewoon goed mee om en nergens zag je problemen. Ik zeg niet dat dit de ideaal situatie is, maar ik heb in al die tijd van hectiek maar 1 licht ongeval gezien!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #406 Gepost op: 22 november 2012, 11:13:44
Wat mij betreft is een PV voor negeren rood kruis van € 220,00 nog te weinig. Het lijkt ook wel of men dat niet meer voelt.
Ik heb er geen moeite mee als hier op grond van Art 5 het RBW wordt ingevorderd en er een aanmelding EMG meegaat.
Invordering RBW staat tegenwoordig toch al garant voor 2 maanden niets mogen besturen waar je een RBW voor nodig hebt.
En als je mij nou bij het CBR op de functie zet om die aanmelding te beoordelen dan weet ik zeker dat ik die aanvraag toe ken.
Zijn ze nog wat langer zoet en kost ze uiteindelijk meer dan alleen het PV voor het rode kruis negeren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #407 Gepost op: 6 december 2012, 22:28:34
Bestuurder ontvangt #bekeuring voor negeren rode kruis #A15. Deze staat er voor veiligheid van betrokkenen en mij.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #408 Gepost op: 17 januari 2013, 22:33:36
De discussie over wijkdienders op snelwegen en eventuele opleiding daarover is afgesplitst.

Zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1117109


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #409 Gepost op: 29 januari 2013, 15:15:20
Twintig bekeuringen voor negeren rood kruis

De Meern - Op de A12 ter hoogte van De Meern zijn op dinsdag 29 januari 2013 tussen 11.10 en 11.25 uur twintig automobilisten bekeurd voor het negeren van het rode kruis.

Het rode kruis was boven rijstrook 3 aangebracht om een berger in de gelegenheid te stellen veilig een pechgeval op te kunnen laden. Het pechgeval stond op het puntstuk van de samenvoeging A2/A12 richting Den Haag.

De overtreders kunnen binnen binnenkort de bon van 220 euro op de deurmat verwachten.