Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 388080 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1400 Gepost op: 12 augustus 2016, 15:07:30
Weginspecteur Wilco @WIS_Wilco
Ze staan in de rij voor een prent voor negeren ❌❌❌ kosten 230,-
Wij voelen ons hier niet meer #veilig ...#A58 #Breda pic.twitter.com/ZIPKRd9RVr
23:01 uur · 11 Aug 2016 · Twitter for iPhone




In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1401 Gepost op: 12 augustus 2016, 15:09:03
Team Verkeer DH @VerkeersagentDH
Waarom een boven uw rijstrook? Hier een duidelijk voorbeeld mbt veiligheid.
In 10 minuten 5 pv's #A12 pic.twitter.com/Nke321c5Bv
Media preview
14:56 uur · 12 Aug 2016 · Twitter for iPhone



In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #1402 Gepost op: 23 augustus 2016, 08:32:04
Ik werd rechts ingehaald door een vrachtwagen die het kruis negeerde.

https://www.youtube.com/watch?v=Bjj0pdDhnl0

Beetje sneu wel dat de verzakking aan het eind van de tunnel voor zo'n lang kruis zorgde. en ik was daar natuurlijk net in de 10 minuten voor ze dat doorhadden....



De WIS stapte overigens net in en nam wel gewoon de afrit.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


rubenb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #1403 Gepost op: 23 augustus 2016, 18:42:24
Citaat van: feitelijk link=msg=1443834 date=1471933924
Ik werd rechts ingehaald door een vrachtwagen die het kruis negeerde.

Gezien ik niet kan zien wat er in de rechter buitenspiegel gebeurde, is het ook mogelijk dat de chauffeur na het portaal/kruis RS3 pakte, wat in principe niet strafbaar is, of dat het kruis opgeheven was nadat je er reeds onderdoor was.
Rechts passeren mag in principe niet, maar ik gebruik het zelf ook wanneer er mensen niet doorhebben dat de rechter rijstroken ook bestaan en/of gebruikt mogen worden.

Een wegafsluiting laten beginnen voor de tunnel is overigens een standaardprocedure om het ritsen vóór de tunnel te laten gebeuren, zodat files in tunnels voorkomen worden. De wegafsluiting ging MI wel iets te lang door, en de afsluiting van een afrit was mogelijk onnodig of onbedoeld neveneffect van het sluiten van RS3.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #1404 Gepost op: 23 augustus 2016, 21:04:01
De truck zag dat het volgende portaal F10 liet zien, en ging daarom alvast naar rechts, ik bleef gewoon 70 doen op de strook waar je wel mocht rijden. Strafrecht is niet mijn dingetje....
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #1405 Gepost op: 24 augustus 2016, 07:18:42
Citaat van: feitelijk link=msg=1443910 date=1471979041
De truck zag dat het volgende portaal F10 liet zien, en ging daarom alvast naar rechts, ik bleef gewoon 70 doen op de strook waar je wel mocht rijden. Strafrecht is niet mijn dingetje....
Ik gok dat je F09 bedoeld?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #1406 Gepost op: 24 augustus 2016, 07:25:24
Ik zou vaker naar het casino gaan!  ;)
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #1407 Gepost op: 22 september 2016, 12:31:43
Ik wilde deze post eigenlijk plaatsen in: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=895323 vanwege de reden.

In bovengenoemde topic discuteerden wij over hulpdiensten die door afzettingen heen reden, daar is nu ontwikkeling op vanuit de aannemerij.

Steeds vaker worden in de afzettingen de botsabsorbers ingezet om doorrijden van het werkvak te voorkomen, en niet zozeer vanwege weggebruikers in het algemeen maar tegen hulpverleners in het speciaal.

Vanaf de A29 Heijnenoordtunnel kreeg ik berichten door dat na een achtervolging een aantal weken geleden er veel politievoertuigen door de afzetting heen reden onder hoge snelheid waarbij het leven van wegwerkers in gevaar is gebracht. Dit is ook gemeld door diverse aannemers naar de politie toe. Zelfde argument wordt ook genoemd door aannemers op de A73.

Vanaf de A4 Schipholtunnel zijn meldingen van ambulances die door de afzetting heenrijden en daarbij rakelings langs hoogwerkers rijden op hoge snelheid. De hoogwerker komt dan aardig in beweging waardoor de veiligheid van de bemanning niet is gewaarborgd.

Wordt dit ook door de leidinggevenden en meldkamers naar de hulpdiensten toe besproken? Ik bedoel het kan toch niet zo zijn dat het optreden van HV een gevaar moet zijn voor mensen die ook hun werk doen?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #1408 Gepost op: 22 september 2016, 15:17:22
Het was mij de laatste tijd al vaker opgevallen dat er tijdens een afsluiting van een afrit oid een busje overdwars op de afrit staat op de helft. Het zou denk ik voor hulpverleners ook fijn zijn als het voor hen duidelijk is welke afsluiting ze wel door kunnen. 10min omrijden op weg naar een reanimatie terwijl er alleen in de berm gemaaid werd is natuurlijk ook niet te verkopen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1409 Gepost op: 22 september 2016, 16:48:54
Het was mij de laatste tijd al vaker opgevallen dat er tijdens een afsluiting van een afrit oid een busje overdwars op de afrit staat op de helft. Het zou denk ik voor hulpverleners ook fijn zijn als het voor hen duidelijk is welke afsluiting ze wel door kunnen. 10min omrijden op weg naar een reanimatie terwijl er alleen in de berm gemaaid werd is natuurlijk ook niet te verkopen.
Vananaarbeter.nl .....
Ik kan mij niet voorstellen dat afsluitingen niet worden doorgegeven terwijl dit al weken op diverse internetpagina's is vermeld.