ik heb even een paar dagen nagedacht of ik het volgende zou gaan plaatsen.....
Wij hier op dit forum verwachten dat weggebruikers zich houden aan snelheidsbeperkingen en aanwijzingen op elektronische signaalgevers...........
Afgelopen week heb ik stage gelopen en verbaaste mij dat CBR examinatoren verwachtten van leerlingen dat zij meerijden met het verkeer ipv de snelheid aangegeven op borden A01 of matrix. De reactie was dat dat in het belang was van verkeersveiligheid met andere weggebruikers, op mijn vraag mbt tot de wegwerkers was het antwoord: dat heeft niets te maken met de doorstroming. Mijn tweede vraag was: hoe kunnen we dan verwachtten dat weggebruikers zich houden aan andere aanwijzingen op matrixborden. Het antwoordt daarop was: daar zijn wij niet voor verantwoordelijk. Net als dat het CBR zich niet verantwoordelijk acht als een leerling die zijn rijbewijs dus net heeft wordt bekeurt omdat hij de matrixsnelheid overtreed terwijl het hem/haar tijdens de rijles en examen wordt aangeleerd.
Ik heb dus nu ook een klein gewetenprobleem, aan de ene kant wil ik mensen opleiden voor de clubpas... aan de andere kant kan ik het niet verklaren tov mijn werkzaamheden als wegafzetter/vkr. Wie doet het nu verkeerd het CBR, de opleiders of ik?