Even reageren op de reactie van Wim.
Zover ik het weet mag een agent zelf de overweging mag maken om ergens voor "te schrijven" of niet.
Dat wekt in mijn optiek twee-deling op (en daardoor onbegrip)
Stel dat ik rij over een afgekruist weggedeelte. Agent W. geeft mij een stopteken en ik vertel mijn verhaal. Agent W. vind dat een roze verhaal (want deze denkt niet zwart/wit) En ik kan zonder bekeuring, aantekening of wat dan ook doorrijden.
Een andere keer rij ik weer over het afgekruiste weggedeelte, nu krijg ik ook een stopteken van agent X. ik heb dezelfde reden maar agent X. geeft mij wel een bekeuring. Hierover gaat men in discussie. En is agent X de zeikerd, de zwart/wit denker terwijl hij juist het gene (in mijn optiek) doet waar hij/zij voor aangesteld is.
Dit geldt natuurlijk ook voor het rode verkeerslicht wat werd aangehaald, daarnaast lees ik ook dat die automobilist die blijft staan voor het rode verkeerslicht zou moeten bezwijken onder groepsdruk omdat deze zich aan de verkeersregels houd.
Daarnaast maken de overige automobilisten die claxoneren gewoon een overtreding: er is geen dreigend gevaar.
Als de 1ste auto blijft staan en men gaat er om heen rijden maken zijn nog een overtreding namelijk niet juist gebruik maken van de voorsorteer vakken.
Dus er worden 3 overtredingen gemaakt
- onnodig claxoneren
- onjuist gebruik maken van een voorsorteervak
- door rood rijden
En misschien gaat het door rood rijden gevaarlijke acties opleveren. (artikel 5?)
Maar alle overtredingen zal niet worden beboet want "de agent" vind het logisch dat men op een gegeven moment door rood gaan rijden.
Daarnaast wat als je daar staat in je politie-wagen / motor? Welke indruk geeft dat? Indien deze niet optreed? Het antwoord staat er al.....
Als ik tot een conclusie moet komen is het bijna begrijpelijk hoe er momenteel in Nederland wordt gereden.
(en jullie conclusie is juist en correct: gelukkig is Kusje geen agent
) (dit is een aanname van mijn zijde
)