Waarschijnlijk heeft er minimaal 1 hek gestaan met een gesloten verklaring er op. Dat hek zal wel niet heel de rijstrook afgesloten hebben, zodat werkverkeer er langs kan, eventueel door een stukje vluchtstrook mee te pakken?
Daarnaast zullen er natuurlijk op de kruising er voor borden hebben gestaan die aangeven dat die rijrichting gesloten zal zijn, en zal er natuurlijk ook al weken een bord in de berm gestaan hebben om de geplande werkzaamheden aan te kondigen.
Uit eigen ervaring:
Ik heb een paar jaar als verkeersregelaar gewerkt in een attractiepark, een paar keer per jaar werd er een straat afgesloten om te dienen als extra parkeerterrein. (was een weg buiten de bebouwde kom, 2 rijstroken, laten we zeggen een kilometer lang. De weg liep recht van noord naar zuid,
aan de zuidkant plaatsten we op de oostelijke rijstrook een gesloten verklaring (dus mensen die van zuid naar noord rijden kwamen op hun rijstrook een hek tegen met een bord dat ze niet verder mochten)(dit was op de inrit van de weg, het was een parallelweg aan een N weg, dus men moest dan gewoon terug de N weg op waar men vandaan kwam)
Aan de noordkant werden borden geplaatst om de snelheid te verlagen naar 30 kmh,
auto's werden vanaf het volle parkeerterrein aan de noordkant die weg ingestuurd en werden op aanwijzing van verkeersregelaars in de berm geparkeerd in een visgraad structuur, als de berm te smal was gedeeltelijk op de oostelijke rijstrook. Zo werkte we van noord naar zuid, tot aan de afzetting die daar stond. Omdat er verkeer reed van noord naar zuid (mensen die kwamen parkeren) en de auto's op de andere rijstrook geparkeerd stond was er natuurlijk geen verkeer de andere kant op mogelijk en dus niet toegestaan, daarom stond dat hek er.
Er liep altijd 1 verkeersregelaar voorruit, richting dat hek, terwijl ze achter hem (ten noorden van hem) dus aan het parkeren waren. zijn taak, auto's die het bord+hek negeren en van zuid naar noord rijden laten omkeren. Je wil niet weten hoe veel auto's dat per uur waren, 1 voor 1 zei men, geen bord gezien, geen hek gezien, terwijl het bord/hek hun volledige rijstrook in neemt en het gewoon te zien was in hun achteruitkijkspiegel vanaf de plaats waar ze dat beweerde....
Gewoon kwestie van regels gelden voor iedereen behalve voor mij.