Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 389870 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #170 Gepost op: 22 januari 2012, 23:38:39
Ik kan opritten waar men gewoon 100  - 120 km rijd....(wat ook mag!!) .........     ik ging van die situatie uit     dus   het heeft dus helemaal niets te maken dat  "goed lezen niet voor iedereen altijd even goed weggelegd is"  

Blijkbaar is katten makkelijker dan uitleg vragen / cq iets verduidelijken!      

Het bord begin autosnelweg staat altijd pas enkele tientallen meters na het begin van de toerit. Dus maximaal 80km/u ervoor. Verder zit er in 98% van de gevallen een kruising/bocht aan het begin! Verder moet je gewoon je voertuig tot stilstand kunnen brengen tijdig voor een obstakel.
En bij het plaatsen van verkeersregelaars bij een afzetting kun je voorkomen dat het eerste voertuig de afzetting aan de kant zet en de autosnelweg oprijd.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #171 Gepost op: 23 januari 2012, 11:25:40
@harald  er zijn echt opritten waar het bord autosnelweg al eerder staat....dus aan het begin van de oprit................   en dan is het max 120.....  

natuurlijk weet ik dat men de auto tijdig tot stilstand moet kunnen brengen      

vaak zit er idd een bocht in

verder nog iets?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #172 Gepost op: 23 januari 2012, 11:56:57
Oke, heel even een ander vraagje...
Stel je hebt de hele afsluiting niet gezien maar ziet wel dat alle rijstroken afgekruist zijn. Dan zou je dus moeten stoppen waar je staat, maar mag je ook niet achteruit rijden?! Ik snap dat mensen dan niet kunnen kiezen en doorrijden, maar goedkeuren doe ik het niet!

Als ik alle bebording hier in Arnhem moest geloven de afgelopen jaren was ik duizenden kilometers omgereden en had ik vaak een kilometer kunnen lopen naar huis. Dus als hier in Arnhem bijvoorbeeld een bord staat dat de weg gestremd is, probeer ik het vaak met zekere voorzichtigheid toch, wat in 95% van de gevallen toch de juiste keuze is geweest ::)

(oei, nu haal ik vast de hele blauwe kant over mij heen  e050)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #173 Gepost op: 23 januari 2012, 18:25:22
Oke, heel even een ander vraagje...
Stel je hebt de hele afsluiting niet gezien maar ziet wel dat alle rijstroken afgekruist zijn. Dan zou je dus moeten stoppen waar je staat, maar mag je ook niet achteruit rijden?! Ik snap dat mensen dan niet kunnen kiezen en doorrijden, maar goedkeuren doe ik het niet!

Als ik alle bebording hier in Arnhem moest geloven de afgelopen jaren was ik duizenden kilometers omgereden en had ik vaak een kilometer kunnen lopen naar huis. Dus als hier in Arnhem bijvoorbeeld een bord staat dat de weg gestremd is, probeer ik het vaak met zekere voorzichtigheid toch, wat in 95% van de gevallen toch de juiste keuze is geweest ::)

(oei, nu haal ik vast de hele blauwe kant over mij heen  e050)

Weg gestremd is iets anders als afgesloten. Maar een gestremde weg kan wel zijn afgesloten.
Een gestremde weg mag jij gewoon inrijden als er geen bord C01 staat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #174 Gepost op: 24 januari 2012, 09:10:35
verder nog iets?

Je kan toch zelf ook wel bedenken dat de blokkade aan het begin van de oprit staat? En dat is bijna altijd een kruising, en als het een N-weg is die over gaat in de A-weg dan staat de N-weg vanaf die kruising afgesloten. Het is echt niet zo dat er iemand midden op de oprit in een bocht gaat staan. Als ze dat wel doen zijn ze echt levensmoe..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #175 Gepost op: 25 januari 2012, 19:44:08
Kun je eigenlijk voor ieder rood kruis dat je negeert een boete krijgen? Immers 2 keer achter elkaar door rood rijden in de zelfde straat kan je ook gewoon 2 boetes opleveren?

Nee dat kan niet! Ondanks dat iedere verkeersspecialist het ermee eens is dat een roodkruis voor het wegsegment tussen de matrixborden geld. Dat houdt zelfs in dat je bij een storing in een van de matrixborden, je terug mag/ kan naar het afgesloten wegvak. Niet aan te raden natuurlijk maar goed. Even een zeer duidelijke tekening:

--------------------------------------------------------------
                X   afgesloten  X  afgesloten [] vrij       x afgesloten
--------------------------------------------------------------
                0  vrij             0  vrij           0 vrij        0 vrij
--------------------------------------------------------------

Maar handhaving vindt alleen plaats ten aanzien van 1 roodmatrix kruis. Het is wel zo dat aangegeven wordt op de mini hoeveel meters er over het afgesloten wegvak is gereden.
En natuurlijk houden we artikel 5 over: het in gevaar brengen van....
Kan prima maar ook daar gaat een OvJ niet veel verder dan 1 matrixkruis + een kleine verhoging.

antwoord genoeg?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #176 Gepost op: 25 januari 2012, 19:54:47
Nee dat kan niet! Ondanks dat iedere verkeersspecialist het ermee eens is dat een roodkruis voor het wegsegment tussen de matrixborden geld. Dat houdt zelfs in dat je bij een storing in een van de matrixborden, je terug mag/ kan naar het afgesloten wegvak. Niet aan te raden natuurlijk maar goed. Even een zeer duidelijke tekening:

--------------------------------------------------------------
                X   afgesloten  X  afgesloten [] vrij       x afgesloten
--------------------------------------------------------------
                0  vrij             0  vrij           0 vrij        0 vrij
--------------------------------------------------------------

Maar handhaving vindt alleen plaats ten aanzien van 1 roodmatrix kruis. Het is wel zo dat aangegeven wordt op de mini hoeveel meters er over het afgesloten wegvak is gereden.
En natuurlijk houden we artikel 5 over: het in gevaar brengen van....
Kan prima maar ook daar gaat een OvJ niet veel verder dan 1 matrixkruis + een kleine verhoging.

antwoord genoeg?

Niet helemaal met je eens, wel dat je niet voor elk kruis een boete kunt krijgen. Maar er moet altijd een F08 worden getoont na het laatste rode kruis. Dit gebeurt niet overal dat weet ik, maar het hoort wel. Dus je mag niet automatich terug naar een rijstrook als daar een matrix is uitgevallen. Je mag ook niet terug naar de aanvankelijke snelheid, deze moet namelijk dmv bebording worden veranderd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #177 Gepost op: 25 januari 2012, 20:21:29
En natuurlijk houden we artikel 5 over: het in gevaar brengen van....

Is artikel 5 niet een kapstok artikel?    Het is mij uitgelegt dat hier onder alleen overtredingen vallen die niet anders benoemt zijn of een combinatie van verschillende overtredingen, anders zou men alle overtredingen kunnen schrappen en het alleen met artikel 5 kunnen afhandelen.
Want inprincipe is elke overtreding een gevaar of kan gevaar opleveren.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #178 Gepost op: 25 januari 2012, 20:36:40
Niet helemaal met je eens, wel dat je niet voor elk kruis een boete kunt krijgen. Maar er moet altijd een F08 worden getoont na het laatste rode kruis. Dit gebeurt niet overal dat weet ik, maar het hoort wel. Dus je mag niet automatich terug naar een rijstrook als daar een matrix is uitgevallen. Je mag ook niet terug naar de aanvankelijke snelheid, deze moet namelijk dmv bebording worden veranderd.
Dat is juist! En ik ben het ook helemaal met je eens, maar helaas de "heren" bij verkeersadvisering niet. Ooit gekeken naar artikel 73 RVV, F9 staat niet vermeld als rijstrooklicht!? In de bijlage staat het matrix bord F9 wel genoemd, maar in het RVV staat hij nergens vermeld/ omschreven. Dan moet je terugvallen op 64 RVV (verkeersborden mogen ook middels signalering worden aangeduid) .......... al met al een heel blabla verhaal waar ik halverwege met luisteren ben afgehaakt.  e050

Is in ieder geval een van de discussies rond matrix kruizen. Nog zo eentje:
  • een matrix bord F9 betekend: "einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden"
Dus ook een eventueel daarvoor vermelde snelheidsbeperking (bijvoorbeeld 80 (bord A1) op de ringweg A10 west) waar ze traject controle hebben......

(ik denk dat deze topic nog wel even doorgaat.......)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #179 Gepost op: 25 januari 2012, 20:42:33
Dat houdt zelfs in dat je bij een storing in een van de matrixborden, je terug mag/ kan naar het afgesloten wegvak. Niet aan te raden natuurlijk
Terug mag niet?! Want dan rij je op de snelweg tegen het verkeer in... Dus sta je eenmaal voor het kruis kun je niet anders meer dan stoppen en daar blijven staan wachten totdat iemand (politie/rws) je begeleid terug :P

  • een matrix bord F9 betekend: "einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden"
Dus ook een eventueel daarvoor vermelde snelheidsbeperking (bijvoorbeeld 80 (bord A1) op de ringweg A10 west) waar ze traject controle hebben......

haha, daar zie ik idd nog al eens foutjes mee ;)