beloofde golfjes op Gooimeer bij 4 bf

Auteur Topic: beloofde golfjes op Gooimeer bij 4 bf  (gelezen 11336 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 3 januari 2005, 23:30:36
Ik word een beetje misselijk :-[
hoe kan dat nou???  :D
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 3 januari 2005, 23:56:00

hoe kan dat nou???  :D

Leuk filmpje Erney! En best wel knap met die kleine bootjes door de branding! En dan ook nog stilliggen en een surfplank aftuigen.

Henk

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 4 januari 2005, 11:07:14
met genoeg motorvermogen, een negatieve trim,
ik kan het ook met mijn boot  ;D wel is waar niet zoooo ver maar ik kom redelijk in de buurt
maar mooi filmpje

en over zwemvesten gesproken, volgens mij zie ik bij het tweede filmpje ook geen zwemvesten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #23 Gepost op: 4 januari 2005, 12:31:15
en over zwemvesten gesproken, volgens mij zie ik bij het tweede filmpje ook geen zwemvesten

Het is een oud filmpje, toen deed men nog niet aan Arbo! ::)

bAdemArk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 4 januari 2005, 14:33:29
met genoeg motorvermogen, een negatieve trim,
ik kan het ook met mijn boot  ;D wel is waar niet zoooo ver maar ik kom redelijk in de buurt
maar mooi filmpje

Sterker nog, het zijn geen reddingsboten dus het dragen (hoewel verstandig)  van een reddingsvest is dan niet verplicht. Men moet alleen vesten aan boord hebben. Ze mogen zelfs "ergens in het vooronder" liggen.

Henk

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 4 januari 2005, 14:42:21

Sterker nog, het zijn geen reddingsboten dus het dragen (hoewel verstandig)  van een reddingsvest is dan niet verplicht. Men moet alleen vesten aan boord hebben. Ze mogen zelfs "ergens in het vooronder" liggen.

Henk

het is toch een boot van de reddingsbrigade?? dus een reddingsboot toch??
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 4 januari 2005, 15:15:10

het is toch een boot van de reddingsbrigade?? dus een reddingsboot toch??
Dit staat er los van. Het is een snelle motorboot en daar zijn duidelijke overheidsregels voor. het vest moet aan boord zijn en hoeft niet gedragen te worden:
"Een snelle motorboot dient voorzien te zijn van een registratie. De snelle motorboot behoeft slechts 1 keer geregistreerd te worden. De registratie blijft van kracht zolang er geen wijzigingen worden aangebracht (kleur, andere motor, verkoop). De registratie wordt geregeld door de "Rijksdienst voor het Wegverkeer" en veranderingen in de registratie kunnen gedaan worden bij het postkantoor. Het registratiebewijs moet aan boord worden meegevoerd, het registratieteken moet aan weerszijden van de boot zijn aangebracht."

Uitrustingseisen (heb ze niet allemaal overgenomen)
* Een vaartuig moet een naam hebben. De naam en de woonplaats van de eigenaar moeten op een opvallende plaats op het vaartuig zijn aangebracht. In de praktijk is het registratieteken bij een snelle motorboot voldoende.
* De bestuurder heeft een minimumleeftijd van 18 jaar.
* Aan boord dient een reddingsvest of drijfkussen voor elk der opvarenden aanwezig te zijn.
* Aan boord dient een deugdelijk brandblusapparaat aanwezig te zijn.
* De boot moet voorzien zijn van een "dodemansknop" die tijdens de vaart gebruikt moet worden.

Overigens zei ik al dat het een oud filmpje was...van een jaar of 8 geleden.
[img]/img]

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #27 Gepost op: 4 januari 2005, 17:22:46
Erny,

ik heb ff gekeken naar mijn poli-status "chirurgie" van het ziekenhuis en dit filmpje is gemaakt in 1996. Ik reed toen met de 60-30 en mijn rechterhand zat in het gips. Daarom moest ik rijden en niet varen.
:-\

Wel grappig om weer eens te kraken.
Elke hulpverlening start met communicatie.

roel

• Junior gebruiker
  • **
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #28 Gepost op: 4 januari 2005, 17:35:01
hier en daar wat zoeken en dan vind je nog wat, niet helemaal super te zien maar dit is opgenomen op de havendagen in amsterdam een kleine demo van hoe je iemand uit het water haalt.

http://home.wanadoo.nl/cjdewildt/PICTURES/Havendagen/knrm-havendagen-Amsterdam_0001.wmv
plv. schipper knrm wijk aan zee

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 4 januari 2005, 18:19:58
Hij is helemaal te gek! Jammer dat de zoomknop op de camera het niet doet, maar het geeft een goed beeld van zo'n straaljager!

Henk