beloofde golfjes op Gooimeer bij 4 bf

Auteur Topic: beloofde golfjes op Gooimeer bij 4 bf  (gelezen 11268 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 4 januari 2005, 18:54:57
Ik zie alleen maar deining op het filmpje..;-)
nee zonder dollen, weet uit zeilervaringen dat het heerlijk kan spoken op het ijselmeer!...maar echte golfslag vind ik toch altijd leuker.
ter lering ende vermaak heb ik even een oud filmpje van ons opgezocht. Is zeker al een jaar of 8 oud (toen Yorin nog Veronica heete en wij nog een R2 hadden), kwaliteit is niet helemaal top, maar wel mooie golven:
->>>>>http://home.tiscali.nl/brokmeier/zrb/zrbveronicabig.htm

Leuk filmpje!
Er staat me alleen wel iets tegen...iedereen die binnen in de post zit,die zit te kaarten,de radioman zit weggedraaid en er zit zelfs iemand met z'n rug naar zee gedraaid.....
De regel "nooit met je rug naar de zee staan/zitten" is er behoorlijk ingeramd bij mij en ik vraag me dan ook af hoe hier de situatie was....
Was dit een ploeg die vrij was/pauze had (nee,want ze ondernamen wel actie..) ,zaten er genoeg mensen buiten op de uitkijk,of in een ander deel in de post wat niet in beeld was...?
  Ta


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #31 Gepost op: 4 januari 2005, 22:22:37
Citaat
Een snelle motorboot dient voorzien te zijn van een registratie.

Volgens mij zouden wij dubbel vrijgesteld moeten zijn.
1
RN heeft, dacht ik, een verklaring dat de eisen niet voor brigadeboten gelden.
2
Volgens de APV zijn wij vrijgesteld.

Dit zou eigenlijk nog eens goed uitgezocht dienen te worden voordat het problemen op gaat leveren.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #32 Gepost op: 4 januari 2005, 22:42:54


Volgens mij zouden wij dubbel vrijgesteld moeten zijn.
1
RN heeft, dacht ik, een verklaring dat de eisen niet voor brigadeboten gelden.
2
Volgens de APV zijn wij vrijgesteld.


Dit zou eigenlijk nog eens goed uitgezocht dienen te worden voordat het problemen op gaat leveren.
Ik heb het uitgezocht, sommige KNRM boten zijn vrijgesteld omdat zij als Scheepsregistratie zijn ingeschreven..
Alle andere boten, dus ook de reddingsboten van REDNED en de KNRM boten die niet geregistreerd zijn als  schip dienen dus gewoon aan de registratie verplichting en aan de opschriften van de registratienummers te voldoen..
Dus ook snelle reddingsboten van REDNED.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 4 januari 2005, 23:34:36
Leuk filmpje!
Er staat me alleen wel iets tegen...iedereen die binnen in de post zit,die zit te kaarten,de radioman zit weggedraaid en er zit zelfs iemand met z'n rug naar zee gedraaid.....
De regel "nooit met je rug naar de zee staan/zitten" is er behoorlijk ingeramd bij mij en ik vraag me dan ook af hoe hier de situatie was....
Was dit een ploeg die vrij was/pauze had (nee,want ze ondernamen wel actie..) ,zaten er genoeg mensen buiten op de uitkijk,of in een ander deel in de post wat niet in beeld was...?
Annemiek, zoals ik al eerder zei is dit een oud filmpje (volgens RR uit 1996). Het filmpje is opgenomen op een zeer slechte dag aan het einde van het seizoen met geen strandbezoek etc etc..het gaat hierbij dan ook om een demo en niet om een overzicht van de strandactiviteiten..
Om de oude doos filmpjes nog even door te zetten: uit dezelfde periode, toen we nog rood grijs droegen. :D (dus bijna 10 jaar geleden!) een filmpje van AT5...(Koen: met een hele beroemde uitspraak aan het einde  ;)
--->>http://home.tiscali.nl/brokmeier/zrb/zrbat5big.htm
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 5 januari 2005, 00:13:16
Dus Bloemendaal was toen al een, uuuuh... wat mindere brigade :-[


ooops... ;D

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #35 Gepost op: 5 januari 2005, 00:13:31
Ik heb het uitgezocht, sommige KNRM boten zijn vrijgesteld omdat zij als Scheepsregistratie zijn ingeschreven..
Alle andere boten, dus ook de reddingsboten van REDNED en de KNRM boten die niet geregistreerd zijn als  schip dienen dus gewoon aan de registratie verplichting en aan de opschriften van de registratienummers te voldoen..
Dus ook snelle reddingsboten van REDNED.

Volgens mij gelden die regels voor binnenwater, maar niet voor de noordzee(kust).

Misschien is er de verwarring vaarbewijs 1/2: niet verplicht voor brigadeboten of op de noordzee...

bAdemArk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 5 januari 2005, 22:35:19
Die discussie hebben we eerder gehad, BAdemArk, er is toen uitgekomen dat niets hoeft te hebben om op de Noorzee te kunnen varen, alleen een boot, dus je hebt gelijk.

Wij denken in binnewater.

Henk


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #37 Gepost op: 5 januari 2005, 22:54:29
Om de oude doos filmpjes nog even door te zetten: uit dezelfde periode, toen we nog rood grijs droegen. :D (dus bijna 10 jaar geleden!) een filmpje van AT5...(Koen: met een hele beroemde uitspraak aan het einde  ;)
--->>http://home.tiscali.nl/brokmeier/zrb/zrbat5big.htm

Is ook een mooi filmpje voor Adema. Kan hij wat gaan vertellen over het dragen van zwemvesten op een snelle boot. 8)

tja, die uitspraak op het einde heeft hij zeker op de media training geleerd?
Wat vond Bloemendaal ervan?


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #38 Gepost op: 5 januari 2005, 23:01:06
Wat was die uitspraak dan, want dat miste ik een beetje... ;)

Christian


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #39 Gepost op: 5 januari 2005, 23:09:52
tja, die uitspraak op het einde heeft hij zeker op de media training geleerd?
Wat vond Bloemendaal ervan?
In het kader van: oude koeien uit de sloot zal ik hem even uitleggen. AT5 liep de hele dag (een doordeweekse dag) met ons mee. Aan het eind van de middag kwam de melding van een drenkeling bij onze buren. Omdat er (in die tijd) door de week minder strandwachten aanwezig waren wilde de postcommandant van 1 van onze posten zeggen dat een aantal boten die kant op gingen ter assistentie omdat er dus minder strandwachten in Bloemendaal waren. Maar het rolde zijn mond uit als: "we gaan naar bloemendaal omdat het een mindere brigade is" ....Blijft een leuk verhaal en ik kan je zeggen dat de persoon in questie er nog steeds mee 'lastig gevallen' wordt. Ook in Bloemendaal konden ze er gelukkig om lachen (toch koen??) ....moraal van dit verhaal: Denk even na voordat je iets zegt.. :-X
[img]/img]