Legitimatieplicht

Auteur Topic: Legitimatieplicht  (gelezen 21189 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Anne

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Gepost op: 1 januari 2005, 14:47:33
Draaide vandaag 1 januari een dienst met het Rode Kruis bij een nieuwjaarsfeest. Wat me daar opviel was dat de politie vroeg naar legitimatie en in alle gevallen kon deze niet worden overlegd. De politie werd standaard door de security opgeroepen als we een slachtoffer hadden van een vechtpartij. Het lijkt nog niet doorgedrongen te zijn bij iedereen dat je verplicht bent je te legitimeren. Op onze vraag of deze mensen nu ook bekeurd zouden worden werd gezegd dat dit zou gebeuren. Wel zonde dus, ben je slachtoffer van een vechtpartij en gewond moet je nog een boete betalen ook. Bij deze dus ben je gewaarschuwd om ten alle tijde een legitimatie bij je te dragen.

Groet Anne

Groet Anne

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2005, 16:20:43
Er is aandacht genoeg aan besteed vind ik zelf. Dus als je hem nu niet bij je hebt dan is het gewoon eigen schuld. Ik heb altijd al legitimatie bij me, ook in 2004 al.

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2005, 16:22:01
Er is aandacht genoeg aan besteed vind ik zelf. Dus als je hem nu niet bij je hebt dan is het gewoon eigen schuld. Ik heb altijd al legitimatie bij me, ook in 2004 al.

ben ik het helemaal mee eens!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2005, 16:31:44
ik geloof dat er halverwege vorig jaar er al aandacht werd besteed als het niet eerder is.Dus ze hebben tijd zat gehad om een legitimatie aan te schaffen,dus moeten ze nu niet gaan klagen

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2005, 16:56:21
ben je slachtoffer van een vechtpartij en gewond moet je nog een boete betalen ook. Bij deze dus ben je gewaarschuwd om ten alle tijde een legitimatie bij je te dragen.

Groet Anne
Is inderdaad levensgroot gecommuniceerd, dus niet heel vreemd dat daarvoor bekeurd wordt...

Verder zijn er in deze omstandigheden vrij weinig mensen echt "slachtoffer" van een vechtpartij, maar meestal net zo hard verdachte als aangever.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 1 januari 2005, 21:10:11
ik ben het er wel mee eens maar ze kunnen toch  niet van je verwachten dat je altijd je paspoort oid bij je hebt

als ik een korte broek en een shirt aan heb heb ik zelfs met mobiel niet mee, dus dan neem ik ook me paspoort niet mee

en mijn paspoort komt uit maart 2004, toen vroeg ik wat ik beter kon nemen toen zeiden ze paspoort maar achteraf had ik beter een kaart kunnen nemen want die is makkelijker mee te nemen maar ik ga zo en zo proberen hem zo vaak mogelijk mee te nemen

en is het waar dat een rijbewijs niet geldt?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2005, 21:39:02
Rijbewijs geldt WEL.

Om het even uit de wereld te helpen.

En ja, ze verwachten zeker dat je altijd je legitimatie bij je hebt. Als je dan toch in kortebroek en t-shirt loopt. Stop hem in je onderbroek  ;) Zullen zakkenrollers ook nooit graaien.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 1 januari 2005, 21:41:08
ik ben het er wel mee eens maar ze kunnen toch  niet van je verwachten dat je altijd je paspoort oid bij je hebt

als ik een korte broek en een shirt aan heb heb ik zelfs met mobiel niet mee, dus dan neem ik ook me paspoort niet mee

en mijn paspoort komt uit maart 2004, toen vroeg ik wat ik beter kon nemen toen zeiden ze paspoort maar achteraf had ik beter een kaart kunnen nemen want die is makkelijker mee te nemen maar ik ga zo en zo proberen hem zo vaak mogelijk mee te nemen

en is het waar dat een rijbewijs niet geldt?
je hoeft geen legitimatie mee te nemen,alleen als ze je aanhouden zou het wel eens een duur grapje kunnen worden :-X :-X :-\

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2005, 21:41:36
Rijbewijs geldt WEL.

Om het even uit de wereld te helpen.

En ja, ze verwachten zeker dat je altijd je legitimatie bij je hebt. Als je dan toch in kortebroek en t-shirt loopt. Stop hem in je onderbroek  ;) Zullen zakkenrollers ook nooit graaien.

hahah nou dan heb ik hem dus niet bij me, i am sorry
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 1 januari 2005, 21:44:22

hahah nou dan heb ik hem dus niet bij me, i am sorry
Tegen mij hoef je geen verontschuldigingen aan te bieden. Maar wel aan die agent die je straks een dikke prent geeft omdat je niets bij je hebt.