Legitimatieplicht

Auteur Topic: Legitimatieplicht  (gelezen 21082 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #80 Gepost op: 3 januari 2005, 19:53:11
Veel waarde- en andere documenten bevatten de tekst:
"Nadruk verboden - art 225 WvSR." Op grond van dit artikel ben je dan dus formeel strafbaar. Of deze tekst op een Paspoort staat kan ik nu niet chekken.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #81 Gepost op: 3 januari 2005, 19:58:54
Veel waarde- en andere documenten bevatten de tekst:
"Nadruk verboden - art 225 WvSR." Op grond van dit artikel ben je dan dus formeel strafbaar. Of deze tekst op een Paspoort staat kan ik nu niet chekken.
Citaat van: wetboek van strafrecht
Artikel 225.

Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.


Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruik maakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.
 
Indien een feit, omschreven in het eerste of tweede lid, wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd.

Even het artikel erbij gepakt, en volgens mij is een kopie maken niet bedoeld voor het "als echt en onvervalst laten doorgaan" en dus ook niet strafbaar..

Dit gaat echt over het zelf drukken of aanpassen van een waardedocument...

Een paspoort vervalsen is iets verderop strafbaar gesteld:
Citaat
Artikel 231.

Hij die een reisdocument valselijk opmaakt of vervalst, of een zodanig stuk op grond van valse gegevens doet verstrekken dan wel een aan hem of een ander verstrekt reisdocument ter beschikking stelt van een derde, met het oogmerk het door deze te doen gebruiken als ware het aan hem verstrekt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.


Met dezelfde straf wordt gestraft hij die in het bezit is van een reisdocument waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat het vals of vervalst is, dan wel opzettelijk gebruik maakt van een niet op zijn naam gesteld reisdocument.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #82 Gepost op: 3 januari 2005, 23:02:30
Er duiken allerlei copietjes op hoor. Ik heb eens van een aantal mannen een gecopieerde ID card gekregen, in kleur en op stevig papier, het was haast niet van echt te onderscheiden! En dat ga je steeds meer krijgen, want men is zo bang dat ze het verliezen. Wel, stop 'm dan in je portemenee, hoe vaak verlies je die? ;)

Christian


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #83 Gepost op: 4 januari 2005, 08:46:58
Er duiken allerlei copietjes op hoor. Ik heb eens van een aantal mannen een gecopieerde ID card gekregen, in kleur en op stevig papier, het was haast niet van echt te onderscheiden! En dat ga je steeds meer krijgen, want men is zo bang dat ze het verliezen. Wel, stop 'm dan in je portemenee, hoe vaak verlies je die? ;)

Christian
Er kunnen wel allerlei kopietjes opduiken, het is natuurlijk aan jou om dat te beslissen om wel of niet de politie te bellen...als ie teveel op een echte lijkt, en jij ziet niet in 1 keer dat ie gekopieerd is, zou dat misschien een reden kunnen zijn....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 4 januari 2005, 11:10:06

Er kunnen wel allerlei kopietjes opduiken, het is natuurlijk aan jou om dat te beslissen om wel of niet de politie te bellen...als ie teveel op een echte lijkt, en jij ziet niet in 1 keer dat ie gekopieerd is, zou dat misschien een reden kunnen zijn....
Daarentegen zou je er met zwarte letters "kopie" op kunnen zetten, dan ben je van alles af. ;)


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #85 Gepost op: 4 januari 2005, 11:43:15
Hallo,

Het volgende vraagstuk houdt mij al een tijdje bezig: Ik heb niet altijd een legitimatie bij mij, nu wordt ik door een politiebeambte verzocht om mijn te indentificeren, dit kan ik niet, dus krijg ik een boete. Maar omdat ik mij niet kan indentificeren kan ik dus gewoon weer een valse naam opgeven ?
Misschien is het wat te kort door de bocht genomen, maar hoe zit dit dan ?

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #86 Gepost op: 4 januari 2005, 12:05:26
Misschien krijg je dan wel nog een bekeuring, voor het opgeven van een valse naam.  :D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #87 Gepost op: 4 januari 2005, 12:11:32
Hallo,

Het volgende vraagstuk houdt mij al een tijdje bezig: Ik heb niet altijd een legitimatie bij mij, nu wordt ik door een politiebeambte verzocht om mijn te indentificeren, dit kan ik niet, dus krijg ik een boete. Maar omdat ik mij niet kan indentificeren kan ik dus gewoon weer een valse naam opgeven ?
Misschien is het wat te kort door de bocht genomen, maar hoe zit dit dan ?

Eric
Persoonscontrole  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #88 Gepost op: 4 januari 2005, 16:58:21
Hallo,

Het volgende vraagstuk houdt mij al een tijdje bezig: Ik heb niet altijd een legitimatie bij mij, nu wordt ik door een politiebeambte verzocht om mijn te indentificeren, dit kan ik niet, dus krijg ik een boete. Maar omdat ik mij niet kan indentificeren kan ik dus gewoon weer een valse naam opgeven ?
Misschien is het wat te kort door de bocht genomen, maar hoe zit dit dan ?

Eric
Dan mag je mee naar het bureau,en/of er wordt een GBA-controle op straat gedaan...heb het verder nog niet aan de hand gehad, moet ik dus nog ff induiken...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #89 Gepost op: 4 januari 2005, 18:39:32
Niet dat ik er op uit ben hoor. Maar dan hoor ik het wel van je als je er uit bent.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)