Legitimatieplicht

Auteur Topic: Legitimatieplicht  (gelezen 21058 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #90 Gepost op: 4 januari 2005, 19:20:29

Dan mag je mee naar het bureau,en/of er wordt een GBA-controle op straat gedaan...heb het verder nog niet aan de hand gehad, moet ik dus nog ff induiken...
jeroen,ik ben servicemonteur.En loop veel door binnesteden,en heb zo min mogelijk waardepapieren bij mee.Dat blijft allemaal in de auto.
Wat nu als ik wordt aangehouden,en meld dat m,n legitimatie in de auto heb liggen


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #91 Gepost op: 4 januari 2005, 19:25:47

jeroen,ik ben servicemonteur.En loop veel door binnesteden,en heb zo min mogelijk waardepapieren bij mee.Dat blijft allemaal in de auto.
Wat nu als ik wordt aangehouden,en meld dat m,n legitimatie in de auto heb liggen

Dan zeggen ze waarschijnlijk,stom meneer,alles van waarde moet u uit de auto halen...
Maar wat ik begrepen heb,heb je dan gewoon pech....

(ik reed vanochtend trouwens achter je denk ik...!)
  Ta


Target77

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 5 januari 2005, 05:35:11

jeroen,ik ben servicemonteur.En loop veel door binnesteden,en heb zo min mogelijk waardepapieren bij mee.Dat blijft allemaal in de auto.
Wat nu als ik wordt aangehouden,en meld dat m,n legitimatie in de auto heb liggen

Vraag me idd af of dat wel verstandig is om zulke documenten in de auto te laten liggen  :-\

Quote OM:
Citaat
De hoofdregel dient echter te zijn dat de norm gehandhaafd wordt. Er moet dus zeker geen recht op een coulante behandeling ontstaan, omdat anders op den duur de waarde van de identificatieplicht voor de rechtshandhaving wordt ondergraven. Degene die geen identiteitsbewijs bij zich draagt, neemt altijd het risico dat hij een boete krijgt opgelegd.[/size]

Dus Peter....het is blijkbaar geen excuus  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #93 Gepost op: 5 januari 2005, 06:35:58

jeroen,ik ben servicemonteur.En loop veel door binnesteden,en heb zo min mogelijk waardepapieren bij mee.Dat blijft allemaal in de auto.
Wat nu als ik wordt aangehouden,en meld dat m,n legitimatie in de auto heb liggen
:-\ en auto's worden niet opengebroken? denk dat je beter je spullen bij je kunt houden dan dat ze in je auto liggen waar ook nog andere spullen met waarde in liggen die voor de willekeurige junk ook best leuk zijn.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #94 Gepost op: 5 januari 2005, 13:11:21
nou ik ben der uit, ik ga wel ff een id halen
k heb nu paar dagen paspoort in me zak, ik word (of was ik dat al) gillend gek er van
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #95 Gepost op: 5 januari 2005, 17:03:02

 :-\ en auto's worden niet opengebroken? denk dat je beter je spullen bij je kunt houden dan dat ze in je auto liggen waar ook nog andere spullen met waarde in liggen die voor de willekeurige junk ook best leuk zijn.....
ze liggen op een plek die voorlopig niet open is.een kluis dus ;)


Target77

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 5 januari 2005, 18:47:07

ze liggen op een plek die voorlopig niet open is.een kluis dus ;)

Ehh...en kluis thuis of in de auto??  8)




hehehehe  :-X


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #97 Gepost op: 6 januari 2005, 19:12:42
nou ik ben der uit, ik ga wel ff een id halen
k heb nu paar dagen paspoort in me zak, ik word (of was ik dat al) gillend gek er van

Ik begreep hieruit dat dat niet kan,een ID halen als je al een paspoort hebt...

Citaat
Omdat ik al een paspoort heb mag je geen id-kaart meer, omdat je dan 2 identiteitskaarten hebt en er dan te makkelijk  misbruik van kan worden gemaakt.
  Ta


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 6 januari 2005, 22:04:29
Hier kan het wel en zoals iemand anders al zei, had zijn zoon of dochter ze ook beide.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #99 Gepost op: 7 januari 2005, 12:51:32
even alle onzin de wereld uit

ik heb net id kaart besteld en me paspoort heb ik ook nog dus t kan wel zeker beide
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !