Nieuwsgierig na hulpverlening

Auteur Topic: Nieuwsgierig na hulpverlening  (gelezen 1410 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Remi

• Gast
Gepost op: 3 januari 2005, 17:47:01
Oke, je hebt de wet op de privacy, maar waarom is het niet mogelijk om aan een hulpverlener door te geven hoe een inzet is afgelopen.
Pas geleden twee reanimaties meegemaakt.
De eerste is doodverklaard door het ambulancepersoneel na 30 minuten. Hier was ik nog bij aanwezig
De tweede keer ging het slachtoffer naar het ziekenhuis en ben ik door een fout van de politie de volgende dag gebeld.
(U spreekt met ..... van de politie . Gecondoleerd met het overlijden van mevrouw .... . Er zit nog een hond in de woning gaat u daarvoor zorgen? Sorry ik was alleen een voorbijkomende taxichauffeur die een handje hielp.)

Dit zijn toevallig ernstige incidenten, maar bij EH terplaatse zou het ook handig zijn om te weten hoe het afgelopen is. Al is het alleen maar om te weten of je als EHBO-er een goede diagnose hebt gesteld en de juiste hulp hebt geboden.

Is hier eventueel een protocol voor?
Alvast bedankt voor de reacties

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2005, 11:48:03
Ik denk dat als je de volgende keer weer eens iets meemaakt, waar van je wilt weten hoe het is afgelopen, bel dan naar de ambulace dienst en vraag aan de behandelde ambupleeg hoe het slachtoffer maakt. Vaak willen zij je wel een antwoordt geven, zeker als je als EHBO'er er bij geweest bent.

EHBOMAN

• Forum gebruiker
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2005, 11:15:53
Ha, zelf ook mee gemaakt,

Als het goed is geeft de ambupleeg je een kaartje met zijn of haar naam erop en het telefoonnummer van de dienst waar hij werkzaam is. Dan kun je hem bellen en vragen hoe het met het slachtoffer gaat.

Grt Johan
Eerste Hulp verlener Student HBO-V