Doel bereikt !!! Queen - 'We Are The Champions'Vandaag om 16.00 uur officieel bericht gekregen van het ministerie I en M betreffende de landelijke ontheffing voor het aanwezig hebben van de blauwe armaturen en meer tonige hoorn. (OGS)
Er komt een landelijke ontheffingregeling ten aanzien van de OGS op oldtimer hulpverleningsvoertuigen. Helaas zijn nog niet alle details bekent wat betreft voorwaarden en ingangs datum. Dit krijg ik nog opschrift zodra alles bekent is.
Belangrijkste voorwaarde is dat de uitzondering gelijk gesteld gaat worden aan het huidige oldtimerregime in het algemeen dus het voertuig dient minimaal 25 jaar oud te zijn !!! Of en zo ja welke aanvullende voorwaarden er precies komen kon het ministerie nog net duidelijk aangegeven maar dat de OGS niet eenvoudig in schakelbaar mag zijn zal zeker een van de voorwaarden zijn. Het ministerie vroeg hoe de gemiddelde eigenaar dit heeft geregeld aangezien zij zich kunnen voorstellen dat we het niet defenitief buiten gebruik hebben gesteld. Hierop heb ik de "PVGNL" (niet minderwaardig bedoeld naar andere clubs) uitgelegd waarbij de OGS niet ingeschakeld kan worden zonder het voertuig tot stilstand te brengen en bijvoorbeeld de kofferbak te openen (of in mijn geval de pompruimte) dit leek de bewuste ambtenaar een werkbare oplossing vooral omdat veel eigenaren deze werkwijze toepassen.
Het officiele schrijven van het ministerie moet ik helaas nog even afwachten omdat daarin ook de extra voorwaarden zullen worden bekent gemaakt.. Uiteraard zal ik alle voorwaarden plaatsen zodra deze bekent zijn. In elk geval denk ik dat ik (we) kunnen stellen dat voor een groot deel van de eigenaren de buit binnen is.