Helaas......Alle felicitaties te vroeg Hoewel I en M zeer welwillend is en de problemen ook begrijpt, ja zelfs de nieuweregels uitgewerkt klaar heeft liggen.....
Is het ministerie van V en J aan het dwarsleggen en gaat er in elk geval per 1-1-2013 NIETS veranderen, zelfs het gedogen tot de ingang van de nieuwe regelgeving is teruggedraaid. Dit blijkt uit de contacten van 3 oktober met I en M.
Toch is er ondanks dit nog steeds licht aan het einde van de OGS tunnel....en wel hierdoor.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65158.0Aangezien ik hier als EHBO-er het officiele (besloten) ochtendprogramma bij mocht wonen (lekker ontbijt overigens) kreeg ik de uitgelezen kans om onze staatssecretaris van justitie hierover aan te spreken
Na met Dhr Teeven een afspraak te hebben gemaakt om tijdens de HV dag hierover van gedachten te wisselen (lees lobbieën) was het rond de klok van 11.00 uur zover. Samen met de Stichting Historisch Brandweer materiaal hebben we hierover kort en krachtig van gedachten gewisseld. Of dit uit eindelijk de gewenste resultaten heeft zullen we even moeten afwachten maar Dhr Teeven heeft zich in elk geval achter de eigenaren van de oldtimers geschaard (positief nieuws dus tot zover)
Maar alleen met het begrip voor onze positie zijn we niet geholpen...en gelukkig komt er ook actie, ook al is Dhr Teeven geen voorstander van een algmene vrijstelling (begrijpenlijk).
In elk geval gaat Dhr Teeven contact opnemen met I en M (mijn contactpersoon) om duidelijk te krijgen welke medewerker bij V en J verantwoordelijk is voor dit hele verhaal om vervolgens ook binnen V en J duidelijk te maken dat er iets moet veranderen en dan niet in de vorm van een algehele vrijstelling, waar ik best wel blij mee ben want daarmee kun je het kaf van het koren scheiden, maar in de vorm van een landelijke ontheffing met bij behorende voorwaarden op kenteken !!
Dit zou dan betekenen dat ook het gat van 10 jaar voor de huidige vrijkomende EX HV voertuigen gedicht kan worden.
Volgens Dhr Teeven
begint respect voor de hulpverleners mede bij een overheid die
respect heeft
voor het erfgoed van de hulpverleners