Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen

Auteur Topic: Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen  (gelezen 62976 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #200 Gepost op: 12 februari 2013, 12:18:22
De eerste stukken staan inmiddels online.
Voor hen die daar intresse in hebben geef even een PM met de reden van je intresse dan krijg je van mij de link.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #201 Gepost op: 14 februari 2013, 21:09:32
Wie tip het LFR?
Bij instappen begint de inzet.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #202 Gepost op: 14 februari 2013, 22:31:32
Wie tip het LFR?
Over wat? Zie niets wat niet mag? Hooguit de blauwe lampen...


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #203 Gepost op: 15 februari 2013, 08:34:45
Ja idd en de woorden brandweer mogen ook niet volgens een agent (wijkagent), als er feuerwehr opstaat is het anders.
Dus wederom een andere benadering van het geheel of onbekendheid.
Maar ik mag dus niet meer rijden met een oudmodel zelfs niet met oranje lampenkappen , welke niet meer werken
Zijn directe chef, verwees me naar de verkeersafdeling, welke het afdeed met als de wijk dat vind is dat zo.

Jammer hoor dat we zo letten op dit en niet op de dingen welke inderdaad ernstige vervolg aflopen hebben.
Bij instappen begint de inzet.


Gast

  • Gast
Reactie #204 Gepost op: 15 februari 2013, 12:57:19
Maar ik mag dus niet meer rijden met een oudmodel zelfs niet met oranje lampenkappen , welke niet meer werken

Ja hoor, dat mag je wel. Lees de diverse topics van KLF Glimmenstein markt er maar eens op na wat wel en niet mag, moet cq. geregeld is.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #205 Gepost op: 15 februari 2013, 13:18:39
Ik wil gerust commentaar geven maar zou dan graag een foto zien van de huidige staat van het voertuig.

edit: foto's op de site van de dealer bekeken.

Blauwe zwaailampen en strobes verwijderen / afdekken / vervangen voor amber / 450 ontheffingen aanvragen (art. 5.3.65 regelingvoertuigen) Verder mooi laten zoals het voertuig is. Zit verder niets op of aan wat niet mag.

Staandehouding, diender laten schrijven desnoods papierwinkel in laten nemen en de bewuste wijkagent door de rechter naar school laten sturen samen met de dames / heren van de verkeersafdeling.

Niet toegestaan zijn "slechts" de Biza stripping en de blauwe armaturen.
Het woord brandweer is niet beschermd en duidt slechts op de voormalige taak van het voertuig. Het maakt niet uit of het nu nederlands, duits, of misschien wel chinees is.
Waar je je wel van bewust moet zijn is het gegeven dat je bij een ongeval aangekeken wordt of je hulp kunt verlenen zeker gezien de leeftijd van het voertuig en ook in dat geval maat het de mensen niet uit of er nu feuerwehr, brandweer of fire dept. op je bus staat die herkennen gewoon een bepaald uiterlijk.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #206 Gepost op: 15 februari 2013, 13:30:55
En wat betreft de hoek waar je woont....
Een ontheffing artikel 5.3.65 wordt door RWS en de prov. ZH eenvoudig verstrekt. Heb eventueel nog wel kopieën van mijn ontheffingen om je zaak wat kracht bij te zetten als je ontheffingen aan wilt vragen. Bedenk wel dat je in het gebruik van je voertuig gruwelijk beperkt gaat worden als je blauw wilt behouden
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #207 Gepost op: 15 februari 2013, 14:02:24
geachte medeleden,
Ja wat geregeld is en ons bekend is nog niet bij elke diender bekend.
Op mijn verzoek om dan maar te schrijven , werd negatief gereageerd, omwillen van het feit dat men niet de juiste artikelen wist.

Voor de duidelijkheid het gaat om een Ford Transit van duitse makelij, nl Ziegler , onderstel met dubbel lucht, en een oranje kap on plaats van de  blauwe.

MAAR JAWEL een medewerker van de VOA belt me net op met de mededeling dat er onrechtnatig is opgetreden en daarvoor excuses, het voertuig voldoet aan de normen en binnen het korps zal dit worden geventileerd.
Bij instappen begint de inzet.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #208 Gepost op: 15 februari 2013, 14:32:17
Ja wat geregeld is en ons bekend is nog niet bij elke diender bekend.
Op mijn verzoek om dan maar te schrijven , werd negatief gereageerd, omwillen van het feit dat men niet de juiste artikelen wist.

Blazen maar niet weten waarom je blaast .....en niet eens zeker wezen van je zaak :'(

Voor de duidelijkheid het gaat om een Ford Transit van duitse makelij, nl Ziegler , onderstel met dubbel lucht, en een oranje kap on plaats van de  blauwe.

Een voormalige TSF (tragkraftspritze fahrzeug) broertje van de KLF zelfde inrichting andere benaming...

MAAR JAWEL een medewerker van de VOA belt me net op met de mededeling dat er onrechtnatig is opgetreden en daarvoor excuses, het voertuig voldoet aan de normen en binnen het korps zal dit worden geventileerd.

In elk geval sportief genoeg om de misser te erkennen dat is dan weer positief te noemen, gaat je een hoop gedonder schelen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #209 Gepost op: 15 februari 2013, 16:54:49
MAAR JAWEL een medewerker van de VOA belt me net op met de mededeling dat er onrechtnatig is opgetreden en daarvoor excuses, het voertuig voldoet aan de normen en binnen het korps zal dit worden geventileerd.

Weet niet of de medewerker eraan mee wilt werken, maar je zou kunnen vragen of hij het even voor je op papier wil zetten. Kopietje in je voertuig bewaren voor een eventuele staandehouding. Juridisch misschien niet waterdicht, maar kan zomaar een hoop gedoe voorkomen!
Senior GGP / Oost-Brabant