Om de dood eenvoudige reden zoals Tower Ladder aangeeft.
Het betreft een nagenoeg kompleet bepakt ex brandweervoertuig, een voertuig waar veel tijd en geld in zit en gaat zitten. Op dit voertuig zitten net als de slangen, straalpijpen ademlucht en al wat niet meer ook blauwe zwaailampen en die horen daar het hele dienstbare leven van dit voertuig. Waarom wel de bepakking en niet de uitvoering van het voertuig niet om het te laten zien, maar gewoon omdat het op het voertuig thuis hoort. Het gaat dus puur en alleen om het voertuig in de originale staat te behouden zoals deze ook in dienst is geweest. (incl. de OGS)
We praten dus over originele voertuigen en niet over replica's of zelfbouwers omdat het zo leuk is.
We hebben het "slechts" over het aanwezig zijn op het voertuig niet over het gebruik van de OGS dat is een heel ander verhaal wat is daar het probleem van, zonder werkende OGS is geen enkel (ex)hulpverleningsvoertuig een voorrangsvoertuig en derhalve een "normale" verkeersdeelnemer.
Nogmaals geef mij eens een duidelijke reden waarom dergelijke voertuigen die niet meer indienst zijn bij een hulpverleningsdienst, wat betekent dat ingeval van brandweervoertuigen die niet meer op de uitruk staan en in bezit zijn van bijvoorbeeld de PV van het korps (want zo ligt het ook nog eens) geen OGS aanwezig mogen hebben. Of te wel, wat is het belang om dit te verbieden, misbruik maken van..... dan leg ik het verhaaltje van Peter 71 neer, een opendag of optocht met een ware fanfare van verschillende sirenes met bijbehorende verlichting (zou daar een ontheffing voor zijn verleend? , ik heb er nimmer een op papier gekregen van een korps) Is het het mogelijke misbruik van.... dan verwijs ik je naar de koude patatjes van de dienders in Assen (of Emmen) en dan nog eventueel misbruik kun je eenvoudig ophangen aan een artikel 5 (weg rijbewijs, melding EMG naar CBR en weg OGS dat wordt een duur grapje en laat een echte liefhebber dus wel uit zijn hoofd)
Ik begin te geloven dat het een machtspelletje aan het worden is van de wetshandhaver.... wij hebben het alleen recht en dus pas jij je maar aan, want ik heb nog geen enkele DUIDELIJKE reden gezien waarom men geen landelijke ontheffing zou kunnen verlenen, terwijl dit per wegbeheerder wel afgegeven kan worden alleen, nogmaals, dit is een nagenoeg onneembare hindernis