Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen

Auteur Topic: Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen  (gelezen 63013 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #120 Gepost op: 23 februari 2012, 13:14:48
Even gegoogled naar dit beessie waar ik elke dag langs loop,



Hoe zit het daarmee dan ?
Als de Ahrens Fox on tour gaat gaat hij per transport uiteraard,
vallen evenementen waar de AF wordt ingezet met een ritje in de stoet onder afgesloten terrein oid ?

Strikt wettelijk.
Openbareweg geen ontheffing verleend op naam van het evenement of op kenteken dan mag er officieel geen blauw op de AF aanwezig zijn.
Afgesloten terrein is op geen openbare weg tenzij het evenement vrij toegankelijk is, in het laatste geval dient er strikt volgens de wet ontheffing te zijn verleend door de wegbeheerder maar dat zal op een evenementen terrein 9 van de 10 keer een particulier.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #121 Gepost op: 23 februari 2012, 20:37:19
Even gegoogled naar dit beessie waar ik elke dag langs loop,



Hoe zit het daarmee dan ?
Als de Ahrens Fox on tour gaat gaat hij per transport uiteraard,
vallen evenementen waar de AF wordt ingezet met een ritje in de stoet onder afgesloten terrein oid ?

Technisch gezien is onderwijl transport per dieplader het voertuig lading. Dan hoeft de OGS niet te worden verwijderd. De regeling heeft het namelijk niet over lading alleen over voertuig zelf.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #122 Gepost op: 23 februari 2012, 22:42:49
Technisch gezien is onderwijl transport per dieplader het voertuig lading. Dan hoeft de OGS niet te worden verwijderd. De regeling heeft het namelijk niet over lading alleen over voertuig zelf.

Ja dat snap ik nog wel dat de AF dan onder lading valt.
Maar ik doelde meer op het punt dat zo'n voertuig zelf op de weg rijdt tijdens een evenement.
Groetjes, Marco


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #123 Gepost op: 10 maart 2012, 13:44:00
Het heeft even wat voeten in de aarde gehad maar vandaag zijn na een WOB, ingebrekestelling en opeisen van de dwangsom (€1260) dan eindelijk de stukken ontvangen ten aanzien van de ontheffing van de KLPD Porsche's.

Uit de stukken blijken een aantal opvallende zaken.
- Ontheffing afgegeven aan het KLPD voor meerdere voertuigen in particulier bezit (dus niet afgegeven aan de eigenaren)
- Ontheffing op basis van de kentekens (dus niet overdraagbaar)
- Ontheffing slechts geldig voor wegen in beheer bij het rijk, daarmee landelijk dekend op het rijkswegennet en niet op aansluitende wegen waardoor de ontheffing feitelijk onvoldoende is om de voertuigen te verplaatsen naar welke plaats in NL ook aangezien voor het onderliggende wegennet geen ontheffing geldt, strikt moeten de armaturen dus verwijderd worden tot de voertuigen zich op het rijkswegennet bevinden of dit wegennet verlaten !! (of dit standhoud is een tweede aangezien de ontheffing voor het rijkswegennet voor de onderliggende wegbeheerders geen grond meer geeft de ontheffing te weigeren**)
- ontheffing is afgeven op basis van behoud historische voertuigen en promotie doeleinden van het KLPD

** Zoals gesteld heeft de ontheffing dus beperking voor het aanwezig hebben van de blauwe armaturen tot het rijkswegennet. Strikt zouden er dus voor het onderliggende wegennet geen ontheffing gelden en dus op die wegen de OGS alsnog gedemonteerd moeten worden. De praktijk zal waarschijnlijk zijn dat e.e.a. niet gebeurd en dat men, zwaaiende met de ontheffing op rijkswegen, het onderliggende gewoon met aanwezige armaturen gebruikt. (terecht i.m.o.) Aangezien de afgeifte van de ontheffing voor het rijkswegennet een precendent schept zullen de onderliggende wegbeheerders een eventuele aanvraag niet (kunnen) weigeren waarmee een afgifte door RWS er in de praktijk opneer komt dat dit een landelijke ontheffing behelst (vandaar waarschijnlijk ook de verhalen dat het KLPD een landelijke ontheffing heeft)

Al met al bieden de ontvangen stukken weer voer / grond voor het doorzetten van het verkrijgen van de ontheffing op oldtimer HV voertuigen (te beginnen bij mezelf  ;D ) en onze overheid op basis van de stukken te overtuigen van het nut van een ontheffing, immers behouden wij (de particuliere bezitters van brandweervoertuigen en andere HV voertuigen) ook een stukje historisch erfgoed en dan vooral tegen het ligt dat de KLPD porsche's ook particulier bezit zijn.

Wordt vervolgt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #124 Gepost op: 10 maart 2012, 16:19:21
Zo zie je maar. gewoon volhouden en je ontdekt dat `all animals are equal but some ar more equal than others´nog steeds van toepassing is.
Vreemde bocht ook om de vergunning voor de KPLD porsches in eigendom van particulieren een vergunning via de KLPD te geven.
Maar als je dicht bij het vuur zit is het voor de hoogste baas van de KPLD niet zo moeilijk om even een belletje te doen naar het ministerie RIjkswaterstaat, en voila het is geregeld.
Ik weet zeker dat oude brandweervoertuigen in eigendom van de korpsen ook gewoon nog met blauwe armaturen rondrijden.
Succes !
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #125 Gepost op: 10 maart 2012, 16:47:57
Dan hoop ik wel dat deze ''culturele erfgoederen'' ook echte Nederlandse voertuigen zijn geweest en niet allerlei geïmporteerde voertuigen, want daar zit weinig cultureel erfgoed aan ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #126 Gepost op: 10 maart 2012, 17:30:21
@ tower ladder
Oude voertuigen in bezit van korpsen rijden (strikt wettelijk) ook illegaal met OGS ze zijn immers in de zin van de wet niet meer in dienst bij een hulpverleningsdienst.

@jerommeke
Uiteraard ga ik voor alle, in originele staat behouden voertuigen ook de "importers" mocht dat niet lukken dan in elk geval de originele NL voertuigen.
In mijn geval van de VW LT zijn er geen kompleet bewaard gebleven NL voertuigen, ook mijn voertuig is import, terwijl er toch bij veel korpsen een dergelijk voertuig in de uitruk heeft gezeten. Dat er geen NL voertigen zijn als Oldtimer op basis van de VW LT komt voorla door de lage km standen en dat de oude VW LT een zeer gewild voertuig was om te vertimeren tot camper, om die reden worden zo ook op dit moment bij bosjes geimporteerd.

Ik ga, oo eigenbelang, er eerst voor dat het voertuig simpel in originele staat moet verkeren en kompleet, althans zover mogelijk, beladen dient te zijn dus min of meer uitruk gereed.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #127 Gepost op: 11 maart 2012, 01:08:42
@ Lecru.

Helaas is er hier iemand op dit forum die het in het geheel niet eens is met hetgeen waar ik mee bezig ben.
Jammer genoeg heeft deze persoon niet het fatsoen om via dit topic te reageren doch wenst dit met gebruik making van een andere nick via het gastenboek van mijn eigen website te doen.

Graag wil ik de persoon die onder de nick Lecru mijn gastenboek vol zet met allerhande onzinnige opmerkingen warvan niemand waar die betrekking op hebben, tenzij men dit topic bezoekt, oproepen zijn kruistocht via dit topic voort te zetten onder gebruik van de nick Lecru.

Wellicht ten overvloede kenbaar te maken dat alle reacties door hem in het gastenboek verwijderd zullen worden.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #128 Gepost op: 12 maart 2012, 14:42:29
Citaat
Dan hoop ik wel dat deze ''culturele erfgoederen'' ook echte Nederlandse voertuigen zijn geweest en niet allerlei geïmporteerde voertuigen, want daar zit weinig cultureel erfgoed aan ...
Geef dat even door aan Caprice, met zijn amerikaanse Cruiser !!!
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #129 Gepost op: 12 maart 2012, 16:35:45
Geef dat even door aan Caprice, met zijn amerikaanse Cruiser !!!

Tsja jongens, misschien ben ik allemaal weer te zwart/wit ... Maar dergelijke voertuigen mogen gewoonweg niet van OGS voorzien zijn. Dat er op bepaalde momenten of tijdens bepaalde evenementen het een en ander door de vingers gezien wordt wil nog niet zeggen dat het allemaal legaal moet gaan worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !