Hoi klf grimmenstein markt,
Ik heb het topic tot nu toe een beetje gevolgd en begrijp er uit dat je je brandweervoertuig zoveel mogelijk in originele staat wil behouden. Voor jou betekent dit dus ook de blauwe kappen er op. Ik kan me dit goed indenken omdat het de originaliteit duidelijk ten goede komt.
Dat je tegenwoordig niet meer met blauwe kappen op je lichtarmatuur mag rijden is ook duidelijk.
Wil je toch met dergelijke kappen rijden dan moet je dus een ontheffing aanvragen bij de wegbeheerder, wat dus een enorme kaartenbak aan ontheffingen zou betekenen.
Houd je je hier niet aan dan loop je dus risico op een flinke prent.
Dat er daarnaast wel een landelijke ontheffing schijnt te zijn voor de oude politieporches wekt inderdaad het gevoel van willekeur en dat zou je, in geval van een proces misschien wel kunnen steunen.
Wat ik me nu af vraag is het volgende, wat is jouw bezwaar om je originele blauwe kappen te vervangen door amber/rood/helder of welke kleur dan ook. Is dit om praktische redenen (omdat die dingen v##**@@e vast zitten) of uit principe (als de oude pol-porsche het mag, waarom ik dan niet.
Als het laatste het geval is zou ik eens kijken of je via bijvoorbeeld deze jongens(
http://www.rpm-events.net/rijkspolitie-porsche-911-targa.html) misschien meer info kan krijgen over een landelijke ontheffing, daarna eens overleggen met een (bevriende?) advocaat, rechter, of rechtenstudent. en het er dan opaan laten komen en een proces aan gaan. Misschien dat je er met de club wel meer van kan maken.
Misschien ook een idee in de categorie blauwe zwaaiemmers: er amber kappen op schroeven en er dan niet-lichtdoorlatende plastic kappen overheen zetten (van binnen zwart en dan in een mooie blauwe kleur schilderen, als je dan staande wordt gehouden heb je je amber afgedekt omdat je die op dat moment niet nodig hebt met een kap waardoor je voertuig zo origineel mogelijk er uit ziet
en dan natuurlijk de blauwe kappen op de bijrijdersstoel, netjes ingepakt in een doosje.
En dan nog uit nieuwsgierigheid, fototjes?
GreetZ,
Nachtbroeder1978