Het gaat hier inderdaad niet alleen om KLF, "gelijke monnikken, gelijke blauwe kappen". niet dat hij alleen recht heeft op die vrijstelling, maar diverse verenigingen krijgen dan de mogelijkheid om die vrijstelling te krijgen.
Uiteraard draaid dit niet alleen om mijn voertuig maar bijvoorbeeld ook om de voertuigen van
- Brandweerclub Twente
- Stichting Historisch brandweer materieel (SHB)
- Stichting autoladder 1
- Diverse brandweerkorpsen, en dan met name de voertuigen in eigendom bij de PV van die korspen)
- Particulieren waaronder de ex voertuigen van: - Brandweer Hoorn (de magirus van dhr Luken)
- Brandweer Nibbixwoud (de williy's jeep van dhr Luken)
- Brandweer Zuiddorpe ( de T1 van dhr Leeuw)
- Bedrijsbrandweer Dommelsch bier (dhr Wijngaarden)
En dat zijn dan Ex NL voertuigen waarvan ik denk dat zijn nog meer rechten op een ontheffing hebben dan ik zelf, als deze "strijd" als uitkomst heeft dat een ontheffing alleen afgegeven zal worden voor Ex NL voertuigen dan kan ik daar vrede mee hebben ook al val ik dan zelf buiten de boot, er is dan in elk geval een stuk rechts gelijkheid bereikt waarvoor een aantal voorwaarden zijn vast gelegd.
In de voorwaarden als bijvoorbeeld:
- Alleen ex NL voertuigen
- Verplicht lidmaatschap autoclub (al of niet aangesloten bij de FEHAC)
- Ontheffing op naam én kenteken
- Voertuigen in komplete staat (dus incl bepakking)
Zie ik geen enkel probleem, terwijl ik zelf een Ex Oostenrijker bezit, een echte hobbist zal m.i. zonder problemen aan deze voorwaarden voldoen of moet zonder verder piepen en muiten accepteren dat hij / zij buiten een van de voorwaarden vallen en daarmee geen ontheffing verkrijgen en dus kappen al moeten wissellen of afdekken.