Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen

Auteur Topic: Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen  (gelezen 63031 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #100 Gepost op: 13 december 2011, 00:44:20
Om even het een en ander duidelijk te maken, die Porsche's zijn niet van het KLPD zelf ... ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #101 Gepost op: 13 december 2011, 10:45:12
Om even het een en ander duidelijk te maken, die Porsche's zijn niet van het KLPD zelf ... ;)
Wat het des te vreemder maakt dat de ontheffing kennelijk aan het KLPD is verleend.......  :-X
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #102 Gepost op: 13 december 2011, 13:28:32
Wat het des te vreemder maakt dat de ontheffing kennelijk aan het KLPD is verleend.......  :-X

Voor zover ik weet zijn (in ieder geval een aantal van) de Porsche's eigendom van particulieren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #103 Gepost op: 13 december 2011, 18:02:28
Wanneer de voertuigen daadwerkelijk particulier bezit zijn, is het dan mogelijk dat een derde partij een ontheffing aanvraagd, en krijgt, voor iets (in dit geval de blauwe kappen) waarvan zij de eigenaar niet zijn ??? Kennelijk zou dan het plaatselijke brandweerkorps een ontheffing kunnen aanvragen voor de blauwe kappen op mijn voertuig, lijkt me op zijn minst toch wel een beetje krom.......
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 14 december 2011, 02:44:47
Wanneer de voertuigen daadwerkelijk particulier bezit zijn, is het dan mogelijk dat een derde partij een ontheffing aanvraagd, en krijgt, voor iets (in dit geval de blauwe kappen) waarvan zij de eigenaar niet zijn ??? Kennelijk zou dan het plaatselijke brandweerkorps een ontheffing kunnen aanvragen voor de blauwe kappen op mijn voertuig, lijkt me op zijn minst toch wel een beetje krom.......

Ik weet natuurlijk niet of die dingen ook onder de ontheffing vallen, mogelijk zijn dat er maar een paar (en de rest niet).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #105 Gepost op: 17 december 2011, 13:38:33
We wachten rustig af, Wobverzoek loopt nog er is door I en M nog geen beslissing genomen tav het Wobverzoek, hiervoor hebben zij nog twee weken, daarna ingebrekestellen.... nog twee weken en dan dwangsom en eventueel bestuursrechter. Van alle opgevraagde stukken onder de Wob slechts een kopie van de ontheffing ontvangen het wachten is dus op de officiele aanvraag en de stukken tav de besluitvorming tot het verstrekken van de ontheffing. Dan is de hele gang van zaken pas echt duidelijk en zou te zien moeten zijn of het om de particulliere Porsche's gaat of de ze nog KLPD bezit zijn.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #106 Gepost op: 21 februari 2012, 18:01:40
Na een lange stilte vandaag weer een bericht uit het Haagse.....
De toonzetting is ongeveer we begrijpen het probleem maar gaan er niks aan doen.....

"Allereerst onze excuses voor de late reactie. Er zijn momenteel veel ideeën bij Idee IenM in behandeling. De behandeling van uw idee heeft hierdoor vertraging opgelopen.

Hartelijk dank voor uw e-mail, bij ons geregistreerd onder nummer IIM2011-383. Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu stelt het op prijs dat u pro-actief mee denkt.

U stelt voor dat er één centraal punt komt (bijvoorbeeld een ministerie) waar een permanente en landelijk geldende ontheffing kan worden aangevraagd voor de aanwezigheid van (afgesloten) optische en geluidssignalen (OGS) op voormalige hulpverleningsvoertuigen (oldtimers). Dit zou het gebruik van dit soort voertuigen vergemakkelijken.

Ten aanzien van dit idee merk ik het volgende op. Wij begrijpen het probleem. Het kost de nodige tijd om voor een voertuig met afgeschermde OGS een ontheffing aan te vragen, soms (afhankelijk van de route) bij verschillende wegbeheerders. Uw voorstel gaat het Ministerie van Infrastructuur en Milieu echter te ver. Het zou betekenen dat de Wegenverkeerswet 1994 aangepast moet worden, hetgeen de nodige ambtelijke inzet vergt, en dat de Eerste en Tweede Kamer en de Raad van State zich erover moeten buigen, terwijl het slechts om een zeer beperkte groep gaat. Op grond van deze overweging wijst het ministerie uw idee af.

Wellicht kunt u uw probleem voorleggen aan de koepelorganisaties van provincies, gemeenten en waterschappen (resp. IPO, VNG en Unie van Waterschappen) om zo mogelijk tot een praktische oplossing te komen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Tja... en wat is nu wijsheid.... ongehoorzaam blijven en bij een verbaal aan de rechter uitleggen dat Den Haag het probleem wel begrijpt maar er niets mee wil doen.... omdat dit te veel werk is....en het maar afschuiven op de lagere overheden....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #107 Gepost op: 21 februari 2012, 18:50:37
Tja... en wat is nu wijsheid.... ongehoorzaam blijven en bij een verbaal aan de rechter uitleggen dat Den Haag het probleem wel begrijpt maar er niets mee wil doen.... omdat dit te veel werk is....en het maar afschuiven op de lagere overheden....

We kunnen het ook omdraaien:
Er is de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen bij individuele wegbeheerders, maar dat vindt u (schijnbaar) te veel werk en dat schuift u af op de (Rijks)overheid.

Het zou voor een kleine groep weggebruikers inderdaad prettiger zijn om een landelijke ontheffing aan te kunnen vragen. Op basis van geldende wetgeving is dat echter niet mogelijk. Wel is het mogelijk om ontheffingen aan te vragen bij de betreffende wegbeheerder. Met andere woorden: er is wel degelijk een mogelijkheid, echter vergt dat de nodige voorbereiding. Persoonlijk betwijfel ik dan ook of de kosten (dure wetswijziging) opwegen tegen de baten (gemak voor een beperkte groep).

Overigens vind ik wel dat echte oldtimers een bepaald historisch belang vertegenwoordigen en mogen agenten wat mij betreft best gebruik maken van de descretioniare bevoegdheid bij het aantreffen van zo'n voertuig.  :)
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #108 Gepost op: 21 februari 2012, 19:17:12
We kunnen het ook omdraaien:
Er is de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen bij individuele wegbeheerders, maar dat vindt u (schijnbaar) te veel werk en dat schuift u af op de (Rijks)overheid.

Het zou voor een kleine groep weggebruikers inderdaad prettiger zijn om een landelijke ontheffing aan te kunnen vragen. Op basis van geldende wetgeving is dat echter niet mogelijk. Wel is het mogelijk om ontheffingen aan te vragen bij de betreffende wegbeheerder. Met andere woorden: er is wel degelijk een mogelijkheid, echter vergt dat de nodige voorbereiding. Persoonlijk betwijfel ik dan ook of de kosten (dure wetswijziging) opwegen tegen de baten (gemak voor een beperkte groep).

Overigens vind ik wel dat echte oldtimers een bepaald historisch belang vertegenwoordigen en mogen agenten wat mij betreft best gebruik maken van de descretioniare bevoegdheid bij het aantreffen van zo'n voertuig.  :)

Het probleem is niet altijd van het aanvragen bij diverse wegbeheerders, maar ook om achter te komen welke wegbeheerder waar verantwoordelijk is. Ik heb eerder al eens aangegeven dat de dijk Enkhuizen - Lelystad maar liefst drie wegbeheerders kent. Een die mensen vaak vergeten zijn namelijk de waterschappen. Als je op deze dijk namelijk gebruik gaat maken van de parkeerplaats in het midden bij het restaurant sta je op hun terrein.

Ik denk dat als de ontwikkelingen zo doorgaan het wel tot een oplossing komt zeker als je al hoort dat RWS en PWS in grote mate gaat samenwerken. Hier in Flevoland is het totzelfs de bedoeling dat Waterschap, RWS en PWS gaan samenwerken om vergunningsverlening en inspectie's goedkoper en sneller te doen verlopen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #109 Gepost op: 21 februari 2012, 21:00:54
We kunnen het ook omdraaien:
Er is de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen bij individuele wegbeheerders, maar dat vindt u (schijnbaar) te veel werk en dat schuift u af op de (Rijks)overheid.

Het zou voor een kleine groep weggebruikers inderdaad prettiger zijn om een landelijke ontheffing aan te kunnen vragen. Op basis van geldende wetgeving is dat echter niet mogelijk. Wel is het mogelijk om ontheffingen aan te vragen bij de betreffende wegbeheerder. Met andere woorden: er is wel degelijk een mogelijkheid, echter vergt dat de nodige voorbereiding. Persoonlijk betwijfel ik dan ook of de kosten (dure wetswijziging) opwegen tegen de baten (gemak voor een beperkte groep).

Overigens vind ik wel dat echte oldtimers een bepaald historisch belang vertegenwoordigen en mogen agenten wat mij betreft best gebruik maken van de descretioniare bevoegdheid bij het aantreffen van zo'n voertuig.  :)

NickB.
Ik zal voor jou nog een keer duidelijk maken hoeveel ontheffingen ik moet aanvragen voor de komende paas OTF Venhuizen Hem
- Gemeente Enkhuizen
- Waterschap Hollandsnoorderkwartier
- Gemeente Stedebroec (ivm ophalen PBA)
- Gemeente Drechterland (Hem)
- Provincie Noord Holland
Vijf ontheffingen voor een stukje van nog geen 10 kilometer dus gemiddeld voor elke 2 kilometer asfalt een ontheffing..... beetje overdreven denk je ook niet.
Overigens uit bovenstaande blijkt dat ik al op de hoogte was van het feit dat er een ontheffingsmogelijkheid per wegbeheerder is.

Volgende... Oldtimerdag Lelystad .... +/- 30 km over een weg ( N302 dijk Enkhuizen Lelystad zie HIT)
- gemeente Enkhuizen
- Province Noord Holland
- Provincie Flevoland
- Gemeente Lelystad
- Rijkswater staat vanwege de beide sluizencomplexen
Ook nu weer vijf ontheffingen

Dat zijn totaal tien ontheffingen voor twee evenemementen want een onbeperkte geldigheid voor een ontheffing zal naar alle waarschijnlijkheid niet worden afgegeven....

Gelukkig maken veel dienders gebruik van de bevoegdheden maar er is er maar 1 nodig die het niet doet ....

Voor een willekeurige asielzoeker die hier onderwijs krijgt en 18 wordt trekken we de hele trukendoos open voor een verblijfsvergunning (kamervragen, uitzonderingen door de minister verstrekt, weer kamervragen omdat de minister vind dat er geen uitzonderingsgrond is, nog een keer beoordelen door de minister toch een studievisum en dus weer kamervragen dat kost allemaal niks natuurlijk en 1 persoon is wel een heeeeeeeel beperkte groep denk ik dan, niet dat ik het de bewuste persoon misgun maar het kosten argument wat jij aanhaald vind ik dan wat kort door de bocht) maar misschien maak ik wel een heeeeel kromme vergelijk.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend