Ik zal voor jou nog een keer duidelijk maken hoeveel ontheffingen ik moet aanvragen voor de komende paas OTF Venhuizen Hem
Ik begrijp dat het vervelend is om zoveel verschillende ontheffingen aan te moeten vragen. Overigens is het voor mij moeilijk inschatten hoeveel tijd het u kost. Misschien simpel gedacht van mijn kant, maar is het niet dezelfde brief vijf keer printen en naar vijf instanties sturen?
Wellicht levert de suggestie om koepelorganisaties aan te schrijven om tot een praktische oplossing binnen de huidige kaders te komen iets op. Dat gun ik alle verzamelaars van harte. Mijn punt is echter dat er in dit geval wettelijk al iets geregeld is en dat ik daarom het standpunt van het ministerie begrijp.
Voor een willekeurige asielzoeker die hier onderwijs krijgt en 18 wordt trekken we de hele trukendoos open voor een verblijfsvergunning (kamervragen, uitzonderingen door de minister verstrekt, weer kamervragen omdat de minister vind dat er geen uitzonderingsgrond is, nog een keer beoordelen door de minister toch een studievisum en dus weer kamervragen dat kost allemaal niks natuurlijk en 1 persoon is wel een heeeeeeeel beperkte groep denk ik dan, niet dat ik het de bewuste persoon misgun maar het kosten argument wat jij aanhaald vind ik dan wat kort door de bocht) maar misschien maak ik wel een heeeeel kromme vergelijk.
Dit vind ik inderdaad een kromme vergelijking die ook niet terzake doet. Het aanvragen van een ontheffing voor OGS-armaturen is natuurlijk iets compleet anders dan een politiek beladen onderwerp over het uitzetten van een asielzoeker die in Nederland is opgegroeid. De maatschappelijke impact is ook net even iets anders.