03-01-2005, Eindhoven, Piuslaan; Inzittende brommobiel gewond bij ongeval

Auteur Topic: 03-01-2005, Eindhoven, Piuslaan; Inzittende brommobiel gewond bij ongeval  (gelezen 2873 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

nvr

  • Gast
EINDHOVEN - Op de kruising Heezerweg – Piuslaan is maandag rond 11.20 uur een 80-jarige vrouw uit Eindhoven gewond geraakt bij een verkeersongeluk. Dit gebeurde toen een 82-jarige Eindhovense bestuurder van een brommobiel, die over de Piuslaan reed, op de eerdergenoemde kruising linksaf sloeg. Hij verleende hierbij geen voorrang aan een 81-jarige automobilist en een 39-jarige automobiliste, beiden uit Geldrop, die uit tegenovergestelde richting over de Piuslaan aan kwamen rijden. De 80-jarige bijrijdster kwam bekneld te zitten in het brommobiel. Nadat zij door de brandweer uit het voertuig werd bevrijd is zij met hoofdletsel overgebracht naar het MMC in Eindhoven.

Foto's : Niels  van Rooij











firemanr

  • Gast
Misschien toch weer eens een reden om die ondingen van de weg te halen..... :-X :-X


Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Wel klein om te knippen! en dan nog te stabiliseren.
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


firemanr

  • Gast
We hebben er eens eentje op de kazerne gehad, een sloper.... ;D Je tilt zo'n ding dus met 2 man op..... :-\
Kun je nagaan als ze bij een ongeval betrokken raken.....Als je voorlicht het niet meer doet, kun je het  vanuit de auto vervangen, zo dicht zit je op de bumper. :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
We hebben er eens eentje op de kazerne gehad, een sloper.... ;D Je tilt zo'n ding dus met 2 man op..... :-\
Kun je nagaan als ze bij een ongeval betrokken raken.....Als je voorlicht het niet meer doet, kun je het  vanuit de auto vervangen, zo dicht zit je op de bumper. :-\

klopt, soms zijn ze nog een beetje gekieteld lopen die dingen 60 70 een foutje en je heb problemen

wat dat betreft gewoon verbieden of verbannen naar het fietspad
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er


klopt, soms zijn ze nog een beetje gekieteld lopen die dingen 60 70 een foutje en je heb problemen

wat dat betreft gewoon verbieden of verbannen naar het fietspad

Hmm, met 60 70 over een fietspad.  :-\

Verbieden lijkt me onzinnig, maar een B-rijbewijs verplicht stellen voor deze ondingen is al een hele vooruitgang.
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965


Hmm, met 60 70 over een fietspad.  :-\

Verbieden lijkt me onzinnig, maar een B-rijbewijs verplicht stellen voor deze ondingen is al een hele vooruitgang.
Precies, want je ziet vaak mensen die naar 20x hun rijbewijs niet hebben gehaald dan maar zo'n ding kopen om toch mobiel te zijn, terwijl ze dus in een auto niet vertrouwd zijn :-\
En idd ook veel oude mensen die in een auto niet vertrouwd zijn op de weg en dan in zo'n ding opeens wel ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
normaliter gaan ze 30 / 35, net zo hard als een snorfiets

ze rijden op de weg stoet auto`s erachter, levensgevaarlijk, ik ben het wel mee eens dat je een rijbewijs (rijpraktijkexamen oid) er voor moet hebben en niet alleen een bromfietscertificaat (wat niet hoeft als je eerder als 1980 geboren bent)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
heb je er wel eens één op de snelweg zien rijden?

Dat is ook niet fijn als je er met 100 km/u aan komt knallen  >:(


Kanarie

  • Gast
heb je er wel eens één op de snelweg zien rijden?

Dat is ook niet fijn als je er met 100 km/u aan komt knallen  >:(
Die mogen daar helemaal niet komen!