oke, we gaan het goed lezen. 4000 euro brandstof besparing. 120 pk Vol gas 40 l per uur is 80 euro. Het diesel verbruik is bij een 120 pk ong 20 l. is een verschil per uur van 80 - 20 maal 0,80 (is 16) 64 euro. Na 4000 : 64 = 62 uur vol gas varen is de besparing bereikt. per dag 2 uur vol gas?= dus een afstand van 120 KM of 66 mijl!! Oké al na 31 bewakingsdagen is de besparing bereikt. Moet je niet alleen in het weekend bewaken en wel twee uur vol gas varen dan haal je het net. Ter illustratie wij hebben incl de dagelijkse zoekaktie naar de inmiddels gevonden Spaanse mevrouw nog maar 48 uur op onze teller staan, waarvan 1% procent tussen de 5 en 6 duizend toeren, 8 % tussen de 4 en 5 duizend, 30 % tussen de 3 en 4 duizend, 8 % tussen de 2 en de 3 duizend, 40% tussen de 1000 en 2000 en 13 % beneden de 1000 toeren*. 1% van 48 uur is nog géén uur vol gas. En ik maar denken dat we altijd volgas aan het blazen waren.
Het komt mij voor dat niet alleen de tekst, (rode diesel is alleen goedgekeurd voor landbouwdoeleinden: de "Vereniging de Motorsleepboot" is al jaren in gevecht met de overheid om deze diesel als uitzondering te mogen tanken, uit oogpunt dat het varende museumstukken zijn) maar ook de cijfers wat gunstig omgebogen zijn.
Henk
* uit te lezen uit ons motormanagment systeem.