Peter,
jij hebt makkelijk praten, jij bent niet lid van een reddingsbrigade, jij loopt zomers niet uren en uren op het strand te patrouilleren (zonder enige vergoeding). Jij hebt een bedrijf en daarbij een commercieel belang.
Ik heb het wel over honderden vrijwilligers die uren, dagen, op dat strand hun hobby uitvoeren en dat eigenlijk door mis-management uit hun handen glijdt, omdat de regelgeving steeds varieerd en steeds meer eisen stelt.
Ik zou het vrijwilligers leger in leven willen blijven houden, maar dan wel met verschillende restricties en ook daar binnen verschillende niveau's aan willen houden, zodat de strandwachter nog een leuk vrijwilligers leven beschoren blijft.
Natuurlijk heb ik met mijn bedrijf ook commerciele belangen. En inmiddels heb ik alle non-for-profit activiteiten in een aparte stichting gestopt..
Ik denk dat je juist met vrijwilligers een boel kunt doen. Alleen vrijwilligers mag niet betekenen, amateurisme, onproffesioneel gedrag etc....
Ik ben er van overtuigd dat er incidentmanagement op het water moet gebeuren. (of het nauw profesionals of vrijwillige professionals zijn..)
Het eilandjes cultuur zou ook op het water afgelopen moeten zijn, en men zou doel gericht het incident moeten oplossen..
Het feit dat er mismanagement bij de reddingsbrigades is. komt voort uit het feit dat men geen gedeelde toekomst visie heeft.. En dat zou moeten veranderen..