Brandweervrouwen.

Auteur Topic: Brandweervrouwen.  (gelezen 16238 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

LindaB

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2005, 21:10:29
Bij ons hebben in totaal al 5 vrouwen bij de brandweer gezeten waarvan er 1 om gezondheidsredenen is gestopt. Ik zit er nu 4 jaar bij, maar ik heb er nooit wat van gemerkt dat ze bij ons geen vrouwen willen hebben. Ik vind het zeker geen onzinnige discussie en bij mij wekt dit geen wrijving op. Als er gesteld zou worden dat vrouwen niet in de brandweer wereld thuis horen dan wordt ik wel nijdig. Ik doe het al 4 jaar met veel plezier. Ik ben in korte tijd (2 jaar) hbt geworden. Op mijn 19e was ik dus al hbt en ik heb niet het idee dat ik minder ben. Wel heb ik het idee dat je je als vrouw altijd in het begin meer moet bewijzen. Ik vind sommige reclame campagnes niet altijd goed geweest, maar ben zeker wel voor om meer vrouwen bij de brandweer te krijgen.

Peterw410

• Forum gebruiker
    • Brandweer
Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2005, 21:11:30

Zij dus wel...leek wel een AC achterin... :-X

Had ze dan geen helm op? of kwam dat later allemaal? bij een prio 1 een  beetje erg raar!
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/

firemanr

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2005, 21:12:58
Tja, vond iedereen wel een beetje als haar mobiel weer eens ging voor de 2e of 3e keer tijdens een uitruk. :-\

Peterw410

• Forum gebruiker
    • Brandweer
Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2005, 21:16:56
Bij ons hebben in totaal al 5 vrouwen bij de brandweer gezeten waarvan er 1 om gezondheidsredenen is gestopt. Ik zit er nu 4 jaar bij, maar ik heb er nooit wat van gemerkt dat ze bij ons geen vrouwen willen hebben. Ik vind het zeker geen onzinnige discussie en bij mij wekt dit geen wrijving op. Als er gesteld zou worden dat vrouwen niet in de brandweer wereld thuis horen dan wordt ik wel nijdig. Ik doe het al 4 jaar met veel plezier. Ik ben in korte tijd (2 jaar) hbt geworden. Op mijn 19e was ik dus al hbt en ik heb niet het idee dat ik minder ben. Wel heb ik het idee dat je je als vrouw altijd in het begin meer moet bewijzen. Ik vind sommige reclame campagnes niet altijd goed geweest, maar ben zeker wel voor om meer vrouwen bij de brandweer te krijgen.

Noem is een reden waarom geen vrouw? die reden van dat bellen kunnen mannen ook hebben!

LindaB

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2005, 21:19:04
Ik heb ook al wel negatieve reacties gehoord van andere mannen op cursus omdat hun ook vrouwen bij de brandweer hadden wat van die "mutsen" waren, waarvan het belangrijker was dat hun haar goed zat en de nagels niet afbraken dan dat er gewerkt werd. En als je een paar keer zo een ervaring hebt dan snap ik best dat je wat negatief er tegen aan gaat kijken.

Peterw410

• Forum gebruiker
    • Brandweer
Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2005, 21:20:54
waarvan het belangrijker was dat hun haar goed zat en de nagels niet afbraken dan dat er gewerkt werd.

Dan vraag ik me af waarom je bij de brandweer ga?

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2005, 21:21:10
jah indd, en dat krijg je al vlug als je in de minderheid ben
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #17 Gepost op: 4 januari 2005, 21:22:10

Zij dus wel...leek wel een AC achterin... :-X

Nou ronald, 't zou wel voor die trilfunctie zijn geweest  ;D ;D ;D :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

LindaB

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 4 januari 2005, 21:22:33

Dan vraag ik me af waarom je bij de brandweer ga?

Dat vraag ik me ook af. Maar daardoor kan ik mij wel voorstellen dat sommige mensen er negatief tegenover gaan staan. Erg jammer, maar het gebeurd wel.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #19 Gepost op: 4 januari 2005, 22:06:38
In Bladel, in de kempen op circa 25 km van Eindhoven, hebben ze zelfs een vrouwelijke brandweercommandant. En dat is geen papieren officier. Van Brandwacht, via HBT en het bevelvoerderschap opgestoomd. Toen ze al een paar jaar als brandmeester (blijft een vreemde term bij een vrouw 'meester' mja....) meedraaide als bevelvoerder kwam de functie van commandant vrij. Ze is eigenwijs geweest en heeft gesolliciteerd. Na aanstelling toen wel in rap tempo de papieren gehaald....

Hoeveel vrouwelijke brandweercommandanten zijn er op landelijke basis? Iemand enig idee?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !