Bij ons hebben in totaal al 5 vrouwen bij de brandweer gezeten waarvan er 1 om gezondheidsredenen is gestopt. Ik zit er nu 4 jaar bij, maar ik heb er nooit wat van gemerkt dat ze bij ons geen vrouwen willen hebben. Ik vind het zeker geen onzinnige discussie en bij mij wekt dit geen wrijving op. Als er gesteld zou worden dat vrouwen niet in de brandweer wereld thuis horen dan wordt ik wel nijdig. Ik doe het al 4 jaar met veel plezier. Ik ben in korte tijd (2 jaar) hbt geworden. Op mijn 19e was ik dus al hbt en ik heb niet het idee dat ik minder ben. Wel heb ik het idee dat je je als vrouw altijd in het begin meer moet bewijzen. Ik vind sommige reclame campagnes niet altijd goed geweest, maar ben zeker wel voor om meer vrouwen bij de brandweer te krijgen.
Linda, jouw vader heeft er zeker wel de zweep achter gezet (geintje, niet kwaad bedoeld), je hebt in iedergeval mede aangetoond dat vrouwen het ook kunnen, bovendien in de regio hebben we ook een vrouwelijke IOVD, en die heeft haar op haar tanden, overigens ook iemand die het mijns inziens het heel goed doet en oog heeft voor vaak de vrouwelijke slachtoffers, in iedergeval aan meer dingen denkt dan de gemiddelde man.