Brandweervrouwen.

Auteur Topic: Brandweervrouwen.  (gelezen 16095 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

fireman77

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 7 januari 2005, 18:58:12
Het "vrouwen bij de brandweer" is allang normaal, net als mannen en minder vrouwen bij menig andere beroepen. Het stigmatiseren van brandweervrouwen wekt bij mij irritatie op.

Net als de details over handelingen van ogenschijnlijk niet geschikte vrouwen. Komt echt minderwaardig over.  >:(

Ik zou niet weten waarom je zo moet reageren.
Dit komt niet minderwaardig over, jij haalt er onderwerpen bij waar nog niemand het over heeft gehad.
Dus is jou reactie niet op zijn plaats.

Ter aanvulling hierop: Bij veel kleine posten waar nog geen vrouwen werkzaam zijn is de ruimte in de kleine kazerne er simpelweg niet om deze aan te passen voor een apart toilet en doucheruimte voor vrouwen. Als vrouwen dan bij hun sollicitatie aangeven wel thuis te kunnen douchen en gerust van het mannentoilet gebruik te willen maken indien nodig schijnt dat weer niet te mogen. Vaak heeft een korps dan niet de wil of het geld om een oplossing te zoeken voor die vrouw 'omdat het er maar eentje is'. Ze komen dan vaak met een andere reden om die vrouw af te wijzen terwijl dat niet de daadwerkelijke oorzaak is.

Een vrouw moet toch ooit de eerste zijn, niet soms?

Zo ken ik een verhaal waarbij ze een vrouw van 28 afwezen om de reden dat zij 'in de leeftijdsfase zat waarbij kinderen een rol kunnen gaan spelen en dat dit de beschikbaarheid overdag zou kunnen beinvloeden". Goedemorgen zeg! Discriminatie noem ik zoiets....

Een andere is een verhaal van een meisje van 23 die als automonteur werkte en daar ook alle diploma's van bezat. Ze werd afgewezen op "te weinig technische praktische kennis". Yeah right ;).

Als korpsen nu eerst eens dit soort vreemd beleid aanpakken scheelt dat stukken!

Ja, daar noem je inderdaad een voorkomend probleem bij de kleinere korpsen. De brandweerkazerne's zijn daar inderdaad niet op gebouwd. Maar dat zou natuurlijk nooit een reden mogen zijn om daar iemand op af te wijzen!

Tegenwoordig worden de nieuwe kazerne's zo gebouwd dat er aparte kleed- en douche ruimten beschikbaar zijn.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 7 januari 2005, 19:03:57

Ja, daar noem je inderdaad een voorkomend probleem bij de kleinere korpsen. De brandweerkazerne's zijn daar inderdaad niet op gebouwd. Maar dat zou natuurlijk nooit een reden mogen zijn om daar iemand op af te wijzen!

Tegenwoordig worden de nieuwe kazerne's zo gebouwd dat er aparte kleed- en douche ruimten beschikbaar zijn.

wij zijn een klein korps,met maar 1 douche en maar 2 afsluitbare toiletten.Maar de dames bij ons vinden dat geen probleem,ze gaan inderdaad thuis douchen zoals een ieder bij ons.En dat toilet,ach dat merkt toch niet of er een mannetje of vrouwtje opzit.Ik vindt dat er zo verschrikkelijk moeilijk wordt gedaan over vrouwen bij de brandweer :-X

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 7 januari 2005, 19:05:19
Maar volgens mij is een gescheiden toilet verplicht hoor, iets met Arbo etc. ;)

Christian

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #43 Gepost op: 7 januari 2005, 19:06:30

Christian

Jup, inderdaad. Anders maar een Dixi voor de deur? ;)
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #44 Gepost op: 7 januari 2005, 19:08:31

Christian
ik was ook ff nie klaar met m,n verhaal ;D
Er zijn bij ons nieuwbouw plannen voor een nieuwe kazerne,en dan worden er douches en toiletten apart voor de dames gemaakt.Evenals meer kantooruimte voor de beroeps ;)

En geen dixi voor de deur,die is hier maar een kort leven gegarandeert en wij een supersnelle uitruk ;D ;D

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #45 Gepost op: 7 januari 2005, 19:11:10
En geen dixi voor de deur,die is hier maar een kort leven gegarandeert en wij een supersnelle uitruk ;D ;D

:D   :D   :D   :D   :D   :D   :D   :D   :D
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !