Ambulancevoertuigen uit Nederland

Auteur Topic: Ambulancevoertuigen uit Nederland  (gelezen 18902 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 4 februari 2005, 18:24:23
is dit een nieuwe???
ik had begrepen dat dat model(gmt600) al 2 jaar niet meer gebouwd en nu ook al een 1/2jaar niet meer geleverd werd. er zijn toch nog alleen lpg auto's in de nieuwe uitvoering?

of heb je een afdanker uit amsterdam gekregen??
Nou ja, "afdanker"...  :P
Het is inderdaad een auto die in eerste instantie door de GGD was aangekocht, maar later is afbesteld. Maar ze hebben er geen kilometer in gereden, de wagen is dinsdag neergezet met iets meer dan 200 km op de teller (is uit Assen naar Amsterdam gereden).

Groetjes,

Bart


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 5 februari 2005, 11:52:16
ik zag net de 302 rijden en die heeft ook dat model zwaailampen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #112 Gepost op: 5 februari 2005, 16:33:42
Ambulancevoertuig VZU Amsterdam Chevrolet GMC 600.
Ik weet het niet hoor, maar misschien heb jij een bril nodig. Ik zie anders duidelijk GG&GD staan op de Chevy van Amsterdam.
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


Bart S

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 11 februari 2005, 09:24:28
Nou ja, "afdanker"...  :P
Het is inderdaad een auto die in eerste instantie door de GGD was aangekocht, maar later is afbesteld.

En om hier nog even op door te gaan.... het gaat nog zeker een paar jaar duren voordat Chevrolet met een dieselmotor gaat komen die in Europa wel gebruikt mag worden. Tot die tijd is de keuze dus een nieuwe Chevy op gas, of een ander merk die wel op diesel kan. In dat kader staat er sinds een paar dagen een Ford ambu (van De Vries Ambulances) bij VZA om mee proef te rijden. Had helaas alleen m'n telefoon bij me dus de foto's zijn van iets mindere kwaliteit.

Voor de zwaailicht liefhebbers. In de balk bovenop zaten blauwe draailampen, oranje knipperlichten, twee groene lampen die om-en-om knipperden en twee blauwe LED units recht naar voren. Op de grille zaten dan nog twee blauwe flits LED's en zaten onder de koplampen nog twee witte lichten die meededen in de wig/wag. Dus totaal vier lampen voor wig/wag. De twee zwarte punten in de grille zijn volgens mij voor de sirene. Aan de zijkanten de bekende witte en blauwe vierkanten en tenslotte aan de achterzijde een witte instaplamp en een blauwe flitslamp. Bovenop staat achterop dan nog een groene flitser. Mocht deze auto er echt gaan komen bij VZA is het natuurlijk niet zo dat men automatisch voor deze zwaailichten kiest.

Groeten,

Bart







FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #114 Gepost op: 11 februari 2005, 10:51:44
En om hier nog even op door te gaan.... het gaat nog zeker een paar jaar duren voordat Chevrolet met een dieselmotor gaat komen die in Europa wel gebruikt mag worden. Tot die tijd is de keuze dus een nieuwe Chevy op gas, of een ander merk die wel op diesel kan. In dat kader staat er sinds een paar dagen een Ford ambu (van De Vries Ambulances) bij VZA om mee proef te rijden. Had helaas alleen m'n telefoon bij me dus de foto's zijn van iets mindere kwaliteit.

Voor de zwaailicht liefhebbers. In de balk bovenop zaten blauwe draailampen, oranje knipperlichten, twee groene lampen die om-en-om knipperden en twee blauwe LED units recht naar voren. Op de grille zaten dan nog twee blauwe flits LED's en zaten onder de koplampen nog twee witte lichten die meededen in de wig/wag. Dus totaal vier lampen voor wig/wag. De twee zwarte punten in de grille zijn volgens mij voor de sirene. Aan de zijkanten de bekende witte en blauwe vierkanten en tenslotte aan de achterzijde een witte instaplamp en een blauwe flitslamp. Bovenop staat achterop dan nog een groene flitser. Mocht deze auto er echt gaan komen bij VZA is het natuurlijk niet zo dat men automatisch voor deze zwaailichten kiest.

Groeten,

Bart







ik vind alleen die voorkant niet zo mooi, de lichtbalk ziet er mooi uit :)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #115 Gepost op: 11 februari 2005, 14:35:36
wat een afschuwlijk lelijk ding zeg  >:( :(

die wil ik niet zien in aalsmeer haha
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest1564

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 11 februari 2005, 16:39:44
wat is hij hoog ofniet, wel makkelijk voor een strand ofzo, maar dat ik hem nu echt mooi vind nee.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 11 februari 2005, 17:35:33
Nee, ik heb hem gezien bij de beurs. Hij is nog kleiner dan een Chevy GMT 600! Ik vond trouwens die Ford van Visser Leeuwarden (foto hieronder) die er naast stond op de beurs een stuk mooier! Alleen de lichtbalk van deze ford was niet zo mooi! Maarja weer eens wat anders toch?

Foto: De Ford van Visser.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


paul_hartog

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 11 februari 2005, 18:56:05
tis idd geen mooie auto en het rijd ook niet


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #119 Gepost op: 11 februari 2005, 20:09:27
ik vind het model gewoon echt niet mooi

geef mij maar chevy
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !