'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'

Auteur Topic: 'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'  (gelezen 13490 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Gepost op: 1 december 2011, 20:17:07
'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'
RIJSWIJK (ANP) - Agenten moeten zelf kunnen beslissen hoe hoog de boete wordt die ze uitschrijven. Dat bepleitte de Stichting Maatschappij, Veiligheid en Politie (SMVP) donderdag.
Volgens de stichting heeft de politie nu slechts de keus tussen een waarschuwing en een boete waarvan de hoogte vaststaat. De SMVP wil dat agenten kunnen kiezen uit bijvoorbeeld drie verschillende boetebedragen per overtreding. ,,Hufterigheid moet altijd streng bestraft worden, maar de voorgestelde verhoging van de verkeersboetes is abnormaal. Omdat ze dan altijd worden gegeven voor een overtreding'', aldus SMVP-directeur Ingrid de Jong.

bron: http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/agent-moet-hoogte-boetes-kunnen-kiezen




wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 1 december 2011, 20:27:12
Ik zou het niet zo erg vinden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 1 december 2011, 21:08:56
Ik zou het niet zo erg vinden.

Nog meer willekeur ? Men mag nu al bepalen of er een boete geschreven wordt ... Grotere kans op ongelijke behandeling, racistische gevoelens etc  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 1 december 2011, 21:47:27
Nee, meer in de zin dat ik kan kiezen voor het laagste bedrag i.p.v de absurd hoge bedragen die je nu heb.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 1 december 2011, 23:17:33
Ik zie het ook niet zitten. Kan je straks continue gaan compereren in de rechtbank. Want alles en iedereen gaat natuurlijk direct in beroep. Kan ik nog meer bevindingen gaan tikken om uit te leggen waarom ik de een een laag bedraag geef en de ander een hoog bedrag.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 1 december 2011, 23:32:52
Dat kan makkelijker hoor. Gewoon op de achterzijde van de bon een paar keuze vakjes:

Keuze van sanctie:
[]Geringe gedraging          50%
[]Grove gevaarszetting     100%
[]Lekker w**f                    0%

Oh wacht.. das niet integer e050 98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 2 december 2011, 01:19:02
Nee, meer in de zin dat ik kan kiezen voor het laagste bedrag i.p.v de absurd hoge bedragen die je nu heb.

Tsja, dat is toch niet aan ons? Sorry, maar als je de boetebedragen te hoog vind of de celstraffen te laag dan denk ik dat je een verkeerde baan hebt gekozen. Ben het met je eens dat de verhoudingen verkeerd zijn, maar daar gaan wij niet over ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #7 Gepost op: 2 december 2011, 06:29:34
Wat wel zou werken is dat je een apparaatje krijgt (die toch al onderweg is, helaas een drekderrie) waarmee je een bsn nummer scant en daar precies ziet of iemand al eerder een waarschuwing of lage boete heeft gehad. Die kan bij herhaling dus een hogere boete krijgen voor hetzelfde vergrijp.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 2 december 2011, 07:33:36
Tsja, dat is toch niet aan ons? Sorry, maar als je de boetebedragen te hoog vind of de celstraffen te laag dan denk ik dat je een verkeerde baan hebt gekozen. Ben het met je eens dat de verhoudingen verkeerd zijn, maar daar gaan wij niet over ...

Draait het alleen om boetes en celstraffen bij jou?
Ik heb een prima beroep gekozen waarvan ik vind dat de boetes veels te hoog zijn in verhouding tot veel andere dingen.
En sommige boetes zijn ook veels te hoog zonder in verhouding tot andere dingen te staan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 2 december 2011, 15:06:25
'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'
Dat zie ik niet zitten, voor je het weet tref je een agent die zijn dag niet heeft en bingo ik ben de l*l, dus kan dielangemotormuis uitleggen waarom ik die hoge boete wel heb en die andere nou net niet, waardoor de bureaucratie niet minder wordt.
Ze moeten het hele systeem op de schop gooien en daar in Den Haag realistisch worden.
Werk je door dit systeem geen corruptie in de hand?