'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'

Auteur Topic: 'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'  (gelezen 13699 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 3 december 2011, 07:54:22
Daar gaan we weer net zo'n idee als met dat waarschuwings beleid. Gewooon een bedrag hoe hoog dan ook. Hoe was het ook scheiden van machten. Ik toch geen ovj of laat staan een rechter.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #11 Gepost op: 3 december 2011, 08:21:16
[stem-modus] ik stem tegen [/stem-modus]

Zullen we op zoek gaan naar een SMVP directeur ;D??!! Wat een *$#^*@ idee. Dat zou gaan inhouden dat ik mag gaan kiezen uit de volgende opties:

optie 1- schrijf ik of schrijf ik niet (discretionaire bevoegdheid)
optie 2- ga ik er 1, 2 of 3 schrijven
optie 3- ga ik een hoge of een lage boete uitschrijven
optie 4- ga ik een artikel 5 WVW uitschrijven
optie 5- maak ik een 130 WVW vordering op
optie 6- vorder ik zijn rijbewijs in

Zo de eerste de beste verkeersidoot en die met een ik-ben-met-het-verkeerde-been-uit-bed-gestapt-maandag-ochtend-gevoel achter het stuur is gekropen en die mij tegen gaat komen, is echt de sjaak!

wat wordt de volgende optie:
optie 7- schiet ik 'm dood?

Hum__________(moment van stilte)____________als ik het er zo even over heb en alles op een rijtje zet is het niet eens een slecht idee!

[stem-modus] ik stem VOOR [/stem-modus]

Onder voorbehoud uiteraard van het instellen van optie 7 en de verstrekking van een nieuw dienstwapen: samen aan het werk voor minder files 098uo

Als ze bij het SMVP nou echt niks nuttigs kunnen voor stellen, hou dan gewoon je mond dicht!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 3 december 2011, 13:41:31
Heb even een poll aangemaakt. Breng vooral je stem uit.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 3 december 2011, 23:54:44
Heb nee gestemd, ondanks dat sommige boetes te absurd voor woorden zijn, vind ik dat de hoogte niet moet worden bepaald door de wethandhaver op straat, maar door de wetgever in Den Haag.

Ik denk dat een agent genoeg heeft aan zijn discretionaire bevoegdheid. Hij* mág bekeuren, hij moet het niet.

waar hij staat, kan ook zij worden gelezen  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 4 december 2011, 12:06:29
Draait het alleen om boetes en celstraffen bij jou?
Ik heb een prima beroep gekozen waarvan ik vind dat de boetes veels te hoog zijn in verhouding tot veel andere dingen.
En sommige boetes zijn ook veels te hoog zonder in verhouding tot andere dingen te staan.

Tsja, zoals ik al zei, die beslissingen zijn niet aan ons. Zelfde als je bij de ME zit en een demonstratie moet verwijderen (terwijl je het eigenlijk wel eens bent met de demonstratie).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #15 Gepost op: 4 december 2011, 15:11:57
Die ene ja stem is niet van mij. Ik heb na een nachtje slapen toch maar nee gestemd  e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #16 Gepost op: 4 december 2011, 20:55:32
Ik ben ook tegen. Wij in het uniform zijn van de uitvoerende macht en wij moeten niet opeens op de stoel van de
wetmakende macht of de rechtsprekende macht gaan zitten. En dat laatste gebeurt nu wel steeds meer ( met de
strafbeschikking) maar daar zit ook nog een stap tussen. Want hier beslist een OvJ voor wat er gaat gebeuren.

Dus nee wij moeten ons gewoon houden aan de regels die ons gegeven worden en deze dan ook handhaven.
Schijven als het moet, waarschuwen als het kan en anders niet. Al is de optie 7 van mopper af en toe wel erg
verleidelijk  :D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 4 december 2011, 23:18:37
Ik ben tegen omdat het uiteindelijk toch niet de Agent zal zijn die de hoogte bepaalt, maar de wet.
Het boete bedrag voor een overtreding weliswaar in eerste instantie variëren, maar door jurisprudentie en aanpassingen van de wet zal de reden voor de variatie gewoon steeds verder vast staan.
Dit terwijl het publiek dus wel de verwachting zal houden dat de agent het zelf kan bepalen. Dat maakt het werk van agenten moeilijker, en zal ook meer agressie opleveren.

De discretionaire bevoegdheid geeft, in mijn ogen, voldoende mogelijkheden aan agenten.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 5 december 2011, 12:45:06
Ik heb nee gestemd. Ondanks het feit dat ik het (ook) niet eens ben met de belachelijke hoogte van sommige boetes, vind ik niet dat het aan de diender op straat is om ook nog eens te kiezen wat de hoogte wordt. Daar hebben we discreationaire bevoegdheid voor.
Digitaal onderzoek

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 5 december 2011, 18:46:24
Aangezien ik, een lekker wijf ben,  ben ik voor! als deze keuze vakjes op de achterzijde van de bon staan............    ;)

Dat kan makkelijker hoor. Gewoon op de achterzijde van de bon een paar keuze vakjes:

Keuze van sanctie:
[]Geringe gedraging          50%
[]Grove gevaarszetting     100%
[]Lekker w**f                    0%