'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'

Auteur Topic: 'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'  (gelezen 13489 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #70 Gepost op: 11 februari 2013, 00:00:24
Voor inkomen is wat te zeggen omdat je mensen dan eigenlijk gelijker gaat aanpakken. Terwijl je nu de een compleet de grond inboort voor vergrijp X, terwijl de ander je in je gezicht zou uitlachen om dezelfde boete.
Tja, zolang ik nog mensen in een dikke Audi aantref die op papier slechts een uitkering ontvangen denk ik niet dat dit gaat werken. Wat sommigen op papier verdienen matcht nou eenmaal niet altijd met de werkelijkheid.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #71 Gepost op: 11 februari 2013, 00:37:29
Tja, zolang ik nog mensen in een dikke Audi aantref die op papier slechts een uitkering ontvangen denk ik niet dat dit gaat werken. Wat sommigen op papier verdienen matcht nou eenmaal niet altijd met de werkelijkheid.

Mja dat blijft inderdaad een groot zwak punt in een inkomenssysteem. Daarom is een recidivisten systeem, ofwel zoals ik in mijn vorige post aangaf, ofwel met een puntensysteem (wat in veel landen al gebruikelijk is) beter te handhaven denk ik.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #72 Gepost op: 11 februari 2013, 02:39:35
Daarom. Ik had het gehoord. Dat we tegenwoordig verplicht zijn... vandaar ook mijn reactie hier. Gelukkig had die collega het fout dan.

De Duitse collega's schijnen wel een verplichting te hebben. Indien ze niet optreden kunnen daar zware gevolgen aan zitten, zelfs voor het maatje van de collega kunnen er gevolgen aan vast zitten.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #73 Gepost op: 11 februari 2013, 06:09:12
Tja, zolang ik nog mensen in een dikke Audi aantref die op papier slechts een uitkering ontvangen denk ik niet dat dit gaat werken. Wat sommigen op papier verdienen matcht nou eenmaal niet altijd met de werkelijkheid.

Dat klopt, Red.
In welke auto iemand rijdt zegt inderdaad niets over wat iemand verdiend of aan uitkering krijgt.
Ik heb b.v. mijn auto gekocht van het geld van de ontslagvergoeding die ik destijds kreeg.
En ja, ook dat is een audi geweest.  ;)
Dat ik na ca. 4 jaar tijdelijk van de bijstand moest leven heeft dus niets te maken met het soort auto.
En nee, ik had geen neveninkomsten.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #74 Gepost op: 11 februari 2013, 07:32:16
:'(
Heeft u daar nooit problemen mee gehad dat u strikt bent met de regels, ondanks dat het soms een grijs gebied is?

Nee dat heb il niet. Immers men wil duidelijkheid op straat en geen zoete broodjes.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #75 Gepost op: 13 februari 2013, 21:51:02
De Duitse collega's schijnen wel een verplichting te hebben. Indien ze niet optreden kunnen daar zware gevolgen aan zitten, zelfs voor het maatje van de collega kunnen er gevolgen aan vast zitten.

Gelukkig is het hier nog niet zover.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.