'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'

Auteur Topic: 'Agent moet hoogte boetes kunnen kiezen'  (gelezen 13505 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #30 Gepost op: 14 december 2011, 18:43:24
Of de wedervraag: Wat denkt u zelf.... en dan een bedrag noemen waarmee de OVJ akkoord gaat!

Of ook zo'n leuke bij buitenlanders en parate executie:"Hoe veel euro hebben ze bij zich?"


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #31 Gepost op: 14 december 2011, 20:08:59
Of ook zo'n leuke bij buitenlanders en parate executie:"Hoe veel euro hebben ze bij zich?"
Moet je een vrachtwagen chauffeur met te hoge lading hebben..... gaat na heel veel "ik snap het niet" en "ik spreek geen duits/engels/frans" eindelijk de portemonee open en hebben ze maar 50 euro, en daar moeten ze nog van leven  :'(.
Ik vindt het zo zielig......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #32 Gepost op: 15 december 2011, 00:24:37
Ach zal ik dan iedereen doen huilen. Ja wij in RR hebben een mandaat brief voor alle snelheidsovertredingen en alles wat met het beroepsgoederenvervoer te maken heeft. Kan of wil men niet betalen ja dan ken het eens gebeuren dat complete trekkers met opleggers achter het staan of aan de ketting worden gelegd tot dat er is betaald. Ja dan kan het soms wel even duren voor dat iemand over zijn voertuig kan beschikken.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #33 Gepost op: 15 december 2011, 11:42:43
Ach zal ik dan iedereen doen huilen. Ja wij in RR hebben een mandaat brief voor alle snelheidsovertredingen en alles wat met het beroepsgoederenvervoer te maken heeft. Kan of wil men niet betalen ja dan ken het eens gebeuren dat complete trekkers met opleggers achter het staan of aan de ketting worden gelegd tot dat er is betaald. Ja dan kan het soms wel even duren voor dat iemand over zijn voertuig kan beschikken.

Helemaal mee eens dat het op die manier wordt gedaan! Niet betalen = niet verder rijden.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #34 Gepost op: 15 december 2011, 17:38:39
Bij beroepsgoederenvervoer gebeurt dat in A-A ook meestal zo. Dan is er meestal snel een betaling, wordt vaak via verzender/ontvanger geregeld. Bij personenauto's waarvoor de OvJ gebeld wordt, gaat het hier vaak zoals hiervoor beschreven.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2013, 08:14:55
Citaat
'Agent moet zelf hoogte van boete bepalen'
REGIO - Een agent zou zelf de hoogte van een verkeersboete moeten bepalen. Dat zegt voorzitter Pieter van Vollenhoven van de Stichting Maatschappij en Veiligheid dinsdag in De Telegraaf.

'Bij verkeersovertredingen heeft de politie nu twee keuzes: een waarschuwing of een boete waarvan de hoogte vaststaat', aldus Van
Vollenhoven. 'Vaker komt de verkeersovertreder er met een waarschuwing vanaf, omdat de boete in de ogen van de agent te hoog is.'

Door politiemensen zelf de hoogte van een boete te laten bepalen, hoopt de voorzitter een einde te maken aan de aarzeling bij agenten om bekeuringen uit te delen.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/05-02-2013/agent-moet-zelf-hoogte-van-boete-bepalen
Citaat
Poll: Agent moet zelf hoogte verkeersboete bepalen
REGIO -  Agenten in Nederland zouden nogal eens aarzelen om een bekeuring uit te delen omdat de hoogte ervan vaststaat. In plaats van iemand op direct op de bon te slingeren, geven ze nu vaak een waarschuwing omdat ze de boete die ervoor staat te hoog vinden. Om daar verandering in te brengen wil Pieter van Vollenhoven van de Stichting Maatschappij en Veiligheid agenten de mogelijkheid bieden om zelf de hoogte van een verkeersboete te bepalen.

Klik hier om te stemmen

lees verder
Bron: omroep West


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2013, 10:21:43
Nog steeds tegen en met veiligheid heeft het al lang niet meer te maken, alles draait maar om geld. 98uiye


guest14264

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2013, 12:11:09
Ik vind als niet politieagent niet dat een agent de hoogte van een boete mag bepalen.
Als ik te hard rijd weet ik wat de consequenties kunnen zijn en hoe hard die bij mij financieel erin hakken.

Waar de overheid iets aan moet doen is de vreemde bedragen. Met het volgende als voorbeeld.

Citaat
Inrijden waar verboden - bord C1, C6,C12
Het boetebedrag wordt: €90
In het geval het een doelgroepenstrook betreft bedraagt de boete €130 (feitcode 550b)

Citaat
Onnodig geluid/lawaai veroorzaken
Het boetebedrag wordt: €360

Mij lijkt het inrijden waar het verboden is toch vele malen gevaarlijker dan wanneer iemand toeterend met een disco door de straat racet.

Persoonlijk denk ik dat dit soort dingen wat beter mogen worden gereguleerd.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #38 Gepost op: 5 februari 2013, 12:31:32
Als ik te hard rijd weet ik wat de consequenties kunnen zijn en hoe hard die bij mij financieel erin hakken.

Dat is misschien wel het probleem. Alleen de financiële consequenties zijn te overzien (kun je jaarlijks een spaarpotje voor wegzetten).
De consequenties voor de verkeersveiligheid om nog maar niet te spreken van letsel niet


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #39 Gepost op: 5 februari 2013, 12:32:31
Ik vind als niet politieagent niet dat een agent de hoogte van een boete mag bepalen.
Als ik te hard rijd weet ik wat de consequenties kunnen zijn en hoe hard die bij mij financieel erin hakken.

Waar de overheid iets aan moet doen is de vreemde bedragen. Met het volgende als voorbeeld.

Mij lijkt het inrijden waar het verboden is toch vele malen gevaarlijker dan wanneer iemand toeterend met een disco door de straat racet.

Persoonlijk denk ik dat dit soort dingen wat beter mogen worden gereguleerd.


Detail, er zit verschil tussen onnodig geluid en toeteren / claxonneren

Citaat
XII. Signalen
m R 419 signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan
wat voor signalen (bijv. claxonneren); welke wijze
90

Citaat
XXV. Onnodig geluid
m R 522 als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser c.q. snorfietser
onnodig geluid veroorzaken
waaruit bleek dit; bij onnodig signalen geven, zoals claxonneren R 419
gebruiken
360