Foute gegevens in overdracht bij vervoer van patiënt. Hoe te handellen?

Auteur Topic: Foute gegevens in overdracht bij vervoer van patiënt. Hoe te handellen?  (gelezen 4545 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2016, 15:36:13
Citaat
Zorg moet crescendo zijn. Daarom moet je werk niet aan vrijwilligers overlaten. Ook dat is een stuk professionaliteit die in mijn optiek ontbreekt binnen de Belgische zorgverlening.

Dat vind ik persoonlijk ook


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #11 Gepost op: 24 december 2016, 21:29:14
Vrijwilligers kunnen ook competent zijn, maar ik snap wat je bedoelt.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2016, 00:29:47
Zeker! Mijn bijdrage aan dit forum is ook vrijwillig.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2016, 01:32:18
Citaat van: senseihomer link=msg=1468513 date=1482444081
Expert en Juffie,

dank jullie wel voor de reacties

Mocht het weer gebeuren, dan is dat hetgeen ik zal doen

Merk dat het in Belgie lastiger is omdat er geen duidelijke richtlijnen zijn voor bijvoorbeeld dit soort ritten.

ik had ook echt het gevoel dat de spoedverpleegkundige van mijn 'gezeur' af wou zijn en daarom maar zei dat het onderzocht was

Maar zoals ik al zei, zou ik een volgende keer terug gaan naar het verwijzende ziekenhuis. Zou dan misschien best een ding kunnen worden, maar zoals jij al zei Juffie, wil ik me niet op zo'n manier voor het karretje laten spannen
 Eeen feedback telefoontje naar de desbetreffende spoed vpk na het lezen van de overplaatsingsbrief doet wonderen, net als het even wijzen op HUN verantwoordelijkheid in deze. Jij bent niet verantwoordelijk voor de feiten waarin je door een verwijzend ziekenhuis wordt ingeluisd., dat zou helemaal mooi zijn zeg!! >:( :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod