0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.
Ik kwam dit plaatje tegen van een recente cursus PHTLS. Ik vraag mij af of dit de normale werkwijze is, liggend intuberen achter je patiënt?
Experience in Prehospital Endotracheal Intubation Significantly Influences Mortality of Patients with Severe Traumatic Brain Injury: A Systematic Review and Meta-AnalysisSebastiaan M. Bossers, Lothar A. Schwarte, Stephan A. Loer, Jos W. R. Twisk, Christa Boer, Patrick Schober Published: October 23, 2015DOI: 10.1371/journal.pone.0141034Effects of PHI on mortality depend on the EMS-providers’ skill. Prehospital intubation by providers with limited experience is associated with increased mortality, and such providers should not routinely perform PHI in TBI patients. Additional studies are needed to determine the relationship between PHI and mortality when intubation is performed by more experienced personnel.http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0141034
Een zeer interessant artikel mede gepubliceerd door twee anesthesiologen die voorts werkzaam zijn als MMT arts. Los daarvan denk dat het artikel zwaar gesubsidieerd is door omroep Max. Zoals zo vaak in de geneeskunde komt het natuurlijk neer op exposure en ervaring.
.. en de bereidheid om elkaar en van elkaar te willen leren. Ik was deze week heel even bij het electieve OK complex. Een anesthesioloog nodigde mij om een moeilijke intubatie te doen. Het is voor de anesthesioloog extra werk maar voor mij ook omdat je moet omkleden, etc. Ik vind dat het ook zo moet buiten op straat; de MMT arts veel meer op straat omdat je dan kan zien hoe ambulanceverpleegkundigen intuberen, je kan ze dan bijsturen.