Citaat: Expert (Vandaag om 10:39:40)
Ik ken het filmpje. Echt te bizar voor woorden. Degene die de intubatie moet verrichten heeft een totaal verlies van situationeel awareness. Kansloos gepruts! Als er na heel veel geprak uiteindelijk een snee wordt gezet en men weer controle heeft over de luchtweg, roept een of andere debiel na één beademingsteug; "We've got a colour change".
Zou je kunnen aangeven wat er onduidelijk is aan mijn reactie.
Ik kan wel iets bedenken, maar ben gewoon benieuwd wat professionals er van vinden
Rond 0:12 wordt er gezegd (als ik het goed gehoord heb) de 02 sats (dus neem aan dat hier de zuurstof saturatie wordt bedoeld) is 99 (lijkt mij dat hier 99% wordt bedoeld)
in de reacties valt deze reactie te lezen:
Tactical Combat Casualty Care(TC3) I agree the cric looked very dilebrate. If you listen closely you can hear a person in the background yelling the pulse ox is 70. (I think it's in this version of the video it is a lot longer) he was initially 90.
Persoonlijk heb ik het idee dat er nogal hardhandig met de tube wordt omgegaan, dat er teveel kracht gezet moet worden om door te kunnen schuiven
doel je op de situational awareness, er op dat hij gezien het mogelijke letsel (recht op letsel) eerder voor de cricothyroidotomy te moeten kiezen?
Keep in mind that the pt has anatomic disfigurement or displacement due to facial trauma.
welke `facial trauma` zien jullie in het filmpje, ik kan niet echt duidelijk zien wat het aangezichtsletsel zou kunnen zijn ?
lijk wel soort `brandplekken` te zien, dus mogelijk blast letsel van een ontploffing en/of oedeem vorming door hitte?
ja verandering van kleur na een teug is wel heel bijzonder