Wedstrijd: Grootste risicocontour

Auteur Topic: Wedstrijd: Grootste risicocontour  (gelezen 2926 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Gepost op: 3 januari 2011, 17:40:29
Wie bied er meer:

Plaats: Alphen aan den Rijn
Link: http://prdcrs.risicokaartinvoer.nl/CRS-Viewer/Viewer.aspx?Idx=369&argument=1tbF0cYHKbrhr-EqaZbSuaZDZXpFkoEZRRpnJcOfMfCjYzfsumjl1779FJDml2sICR*lw*SXorZX*Vim7gMi1F6t-sGznpTV
Naam inrichting:   Mavom B.V.
   Soort installatie   OPSLAGGEBOUW
   Naam installatie   Magazijn
   Risicocontour 10-6 afstand (meters)   290
   Datum wijziging   05-10-2009
   Datum autorisatie   06-10-2009

(Leuk detail: naast de in februari 2010 afgefikte matrassenhal)

(Vroeger stonden er ook potentiële slachtoffers bij(T1 en T4), kan ik nu niet meer vinden anders leuk om toe te voegen)

Freude am Fahren

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2011, 11:45:54
Foutje van mij, een intro is op zijn plaats:

Op http://nederland.risicokaart.nl/risicokaart.html kun je heel Nederland zien met daar alle 'risico's' beschreven per object, situatie of evenement. Je kent denken aan chemische fabrieken, maar ook tankstations, gasleidingen, gevaarlijk transport routes op weg/water/spoor. Grote evenementen die veel bezoekers trekken, vuurwerk opslag, LPG tanks en wat al niet meer. Ook zogeheten kwetsbare objecten (scholen, kerken etc) zijn in kaart gebracht.

Bij risico objecten wordt een zogeheten 10-6 risicocontour in de kaart aangegeven en is er tevens een rapportage opvraagbaar. Bij het individueel risico voor zo'n object geldt in Nederland als norm de risicocontour 10-6. Dat betekent dat in een jaar tijd één op de miljoen mensen een kans mag lopen te overlijden door een ongeval mbt het object binnen deze straal.

In het verleden werd op de website ook een indicatie gegeven van het aantal potentieële slachtoffer per triage status maar dat is inmiddels (begrijpelijk) verwijderd voor derden.

De vraag is dus hoe groot is de risicocontour bij objecten bij jou in de buurt?
Wie heeft de grootste?
Freude am Fahren

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2011, 13:52:23
Niet echt een object, maar in omvang en potentiële gevolgen is 'ie onovertroffen: Dijkring 14.
Als die volloopt, ligt heel de randstad (en dus de economie) op z'n gat.

Ter illustratie:

En gezien het feit dat ik me op +/- 1,5 km van het laagste punt van Nederland bevindt, vind ik dit altijd wel een interessant scenario 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s