Aanrijding (ambulance tegen pilaar tankstation) Mernaweg N361 - Wehe-den Hoorn (Gr) 03-12-2011

Auteur Topic: Aanrijding (ambulance tegen pilaar tankstation) Mernaweg N361 - Wehe-den Hoorn (Gr) 03-12-2011  (gelezen 16330 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gezien de schade mogen we van geluk spreken dat hier enkel de ambupleeg ernstig gewond is geraakt. :-X
Beterschap en sterkte voor de betrokken collega,s.


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Gezien de schade mogen we van geluk spreken dat hier enkel de ambupleeg ernstig gewond is geraakt. :-X
Beterschap en sterkte voor de betrokken collega,s.

Hier sluit ik mij geheel bij aan. Ik denk dat de eerste collega's die tp kwamen zich ook dood zijn geschrokken  :o
Groet Nico_B


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
dat is toch ongeloofelijk hoeveel geluk ze hebben gehad!! en dan zie je ook wat voor een krachten hierbij een zijwaarts ongeval vrijkomen. bizar!!

sterkte aan alle betrokken!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
http://www.politie.nl/groningen/nieuws/persberichten/111204zondag4december2011.asp

Ernstig gewonde bij aanrijding ambulance

WEHE-DEN-HOORN – Een ambulanceverpleegkundige is zaterdagavond ernstig gewond geraakt. De man zat als bijrijder in een ambulance die onderweg was naar een spoedmelding. Op de N361 ter hoogte van een tankstation bij Wehe-den-Hoorn verloor de bestuurder de controle over de ambulance. De ambulance kwam in de rechterberm terecht en na een stuurcorrectie is het voertuig over de middengeleiding gevlogen en tegen een pilaar van het tankstation tot stilstand gekomen. De verpleegkundige is ernstig gewond overgebracht naar het ziekenhuis. De bestuurder liep geen verwondingen op, maar was wel hevig geschrokken. Ook hij is meegenomen naar het ziekenhuis. De politie maakt een rapportage van het ongeval.




PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Dat ziet er niet best uit.   Ik hoop dat de verpleegkundige spoedig en goed hersteld!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Citaat
Op zaterdagavond 3 december 2011 rond kwart vóór zeven, is de 01-141, een Mercedes-
Benz Sprinter van de Ambulance Zorg Groningen, standplaats Leens, met ambulanceverpleegkundige
Piet Stuive en ambulancechauffeur René Scholtens onder een A1 onderweg
naar een meisje in Eenrum die een anafylactische reactie zou hebben. Op de N361 bij
Wehe den Hoorn gaat er iets mis: de ambulance raakt de verhoogde middenberm, krijgt
een klapband, wordt gelanceerd en belandt aan de bijrijderskant met een klap tegen een
steunpilaar van een benzinestation.

Bron: Interview met de bemanning van deze ambulance in VAKBLAD V&VN AMBULANCEZORG JAARGANG 33 DECEMBER 2012 uitgave SDU


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=116467

Toch mooi afscheid ambulancebroeder na zwaar ongeval Geplaatst: 13:44 uur, zaterdag 22 december 2012

Piet Stuive heeft vrijdagmiddag in Leens afscheid genomen van zijn collega's en het werk op de ambulance.

Stuive heeft 30 jaar op de ambulance gezeten, maar het werk is de 59-jarige ambulanceverpleegkundige te zwaar geworden. Oorzaak is een zwaar ongeluk, vorig jaar december, tijdens een spoedklus. Hij was met een collega op weg naar een spoedklus in Eenrum toen de ambulance van de weg raakte en tegen een steunpilaar van het tankstation in Wehe-Den Hoorn vloog. Stuive raakte zwaargewond.

Een jaar later neemt hij feestelijk afscheid, in uniform, op de ambulance.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=116467

Toch mooi afscheid ambulancebroeder na zwaar ongeval Geplaatst: 13:44 uur, zaterdag 22 december 2012
Toch mooi afscheid ambulancebroeder na zwaar ongeval - RTV Noord

Toch mooi afscheid ambulancebroeder na zwaar ongeval - RTV Noord
rtvnoord·  
Gepubliceerd op 22 dec 2012
Citaat
Piet Stuive stapte vrijdag voor de laatste keer op de ambulance. Een bijzonder moment voor de 59-jarige ambulanceverpleegkundige; vorig jaar december raakt hij zwaargewond tijdens een spoedklus. - Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=116467
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Heel aangrijpend verhaal. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het met de slachtoffers ging. Ik ben blij dat ze het overleefd hebben. Helaas laat het ook diepe wonden achter zoals in dit geval PTSS en het vervroegde einde van een prachtige carrière.