GRIP 1 Ongeval (2 voertuigen over de kop/vangrail) A4 R - Leidschendam 04-12-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Ongeval (2 voertuigen over de kop/vangrail) A4 R - Leidschendam 04-12-2011  (gelezen 7319 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Dode bij ernstig ongeval A4
 
4 december 2011, 08:29  
Verkeer richting Amsterdam kan zondagochtend sinds 06:15 uur geen gebruik maken van de A4. Min of meer ter hoogte van Stompwijk sloeg een bestelbusje na een aanrijding meermalen over de kop, stuiterde over de geleiderail en belandde in de berm. De bestuurder van het busje werd hierbij uit zijn voertuig geslingerd en kwam in nabijgelegen water terecht. Omstanders hebben het slachtoffer uit het water gehaald en geprobeerd te reanimeren. Dit mocht echter niet meer baten. Twee inzittenden van het andere voertuig raakten licht gewond, zo meldt het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD). Na het ongeval werd de rijbaan tussen het knooppunt Prins Claus Plein en Zoeterwoude-Dorp afgesloten.

De hulpdiensten rukten met groot materieel uit. Omdat het voor de opgeroepen traumahelikopter lastig was om een goede landingsplaats te vinden, werd besloten deze op de rijbaan richting Delft te laten landen. Hierom werd ook deze rijbaan enige tijd afgesloten. Dit was echter van korte duur. Ook was er een duikteam ter plaatse omdat de vrees bestond dat er meerdere inzittenden uit de betrokken voertuigen geslingerd zouden zijn, en deze in de naastgelegen water terecht zouden zijn gekomen. Volgens Regio15 bleek dit uiteindelijk ongegrond en werd er niets meer gevonden.

In eerste instantie werd verwacht dat de afwikkeling van het ongeval tot 12:00 uur zou duren. Rijkswaterstaat verwachtte dan ook dat de rijbaan pas rond het middaguur vrij gegeven kon worden. Dit viel echter mee. Even voor 11:00 uur kon verkeer dat vanuit Rotterdam (A13) en Den Haag (A12) kwam alweer gebruik maken van de rijbaan richting Amsterdam. Even later werd ook het deel vanuit Rijswijk vrijgegeven. Momenteel wordt er nog wel een reparatie uitgevoerd aan de zwaar beschadigde geleiderail. Hiervoor is alleen de rechterrijstrook nog afgesloten, maar dit levert geen hinder op voor het overige verkeer.

Ten tijde van de afsluiting moest verkeer omrijden via Den Haag en Wassenaar, over de A12 (Utrechtse Baan) en de N44/A44. Omdat het zondagochtend altijd vrij rustig is op de Nederlandse snelwegen leverde dit geen problemen op: de files bleven zoals verwacht uit.

 http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2011.338.01


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Net even de site bekeken. Zitten indrukwekkende foto's bij. Inzet van de HW voor verlichting zie je niet zo vaak. Gebeurd dit vaker bij jullie?

Volgens mij rijdt de HW toch wel vaker mee bij de melding van persoon te water? Althans, in Hollands Midden zie ik dat vaak gebeuren.


Verder zie ik op de foto`s ook een opvallende VW Polo staan. Ik vermoed dat de SpoPo toevallig is meegereden?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Volgens mij rijdt de HW toch wel vaker mee bij de melding van persoon te water? Althans, in Hollands Midden zie ik dat vaak gebeuren.

Jawel, maar inzetten voor verlichting is wat anders :)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Jawel, maar inzetten voor verlichting is wat anders :)

In Bilthoven is de ladderwagen wel eens ingezet als verkenningspost-op-hoogte: na een melding van een natuurbrand op de oefenavond en onduidelijkheid over de locatie is dat ding de lucht in gegaan om te kijken of en waar er rook te zien was. Nuttig gebruik van materieel dat je tot je beschikking hebt! :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Ik kan me voorstellen dat zo'n HW -als-ie toch ter plaatse is- ook heel handig is voor het maken van overzichtsfoto's t.b.v. het sporenonderzoek!  :)


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Verder zie ik op de foto`s ook een opvallende VW Polo staan. Ik vermoed dat de SpoPo toevallig is meegereden?

Politie Hollands Midden heeft ook Polo's


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik kan me voorstellen dat zo'n HW -als-ie toch ter plaatse is- ook heel handig is voor het maken van overzichtsfoto's t.b.v. het sporenonderzoek!  :)

Dat betwijfel ik. De VOA heeft een flinke uitschuifmast waarop een camera zit gemonteerd. Volgens mij is alle software daar ook op afgestemd, dus een paar meter hoger maakt niet zoveel meer uit met de hedendaagse techniek.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Dat betwijfel ik. De VOA heeft een flinke uitschuifmast waarop een camera zit gemonteerd. Volgens mij is alle software daar ook op afgestemd, dus een paar meter hoger maakt niet zoveel meer uit met de hedendaagse techniek.

Het kan wel eens voorkomen, naast de foto's vanuit de politiehelikopter wordt er in zeldzame gevallen wel eens een beroep gedaan op de brandweer.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Het kan wel eens voorkomen, naast de foto's vanuit de politiehelikopter wordt er in zeldzame gevallen wel eens een beroep gedaan op de brandweer.

tja in rotterdam rijdt de autoladder altijd mee. maar als er een hoogwerker of autoladder bij is waarom zou je deze dan niet gebruiken voor extra licht?
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Misschien omdat het niet altijd nodig is :)