06-01-2005 18.30 uur. Altijd hulp????

Auteur Topic: 06-01-2005 18.30 uur. Altijd hulp????  (gelezen 3200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Gepost op: 6 januari 2005, 18:34:41
Hoor net op de scanner: 1 man neer op de straat in Terneuzen, vermoedelijk na een ongeval. Heeft geen hartslag en geen ademhaling, en nu komt het.......
De AC kon niemand ertoe bewegen reanimatie te geven, omdat het SO een aangezichtsverwonding heeft..... :-X :-X

Het is dat het te ver weg was, anders zou je toch wat doen.....? :'( :'(




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2005, 18:35:49
ps. uiteraard waren er 2 ambu's onderweg.... :-\


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2005, 18:37:52
Ja, dit is inderdaad erg! Maar je weet de achterliggende reden niet. Misschien is het slachtoffer een fanatieke hoerenloper of alcoholist. Als je dat weet als passant of hulpverlener dan is het het zo: eigen veiligheid eerst! Thorax compressie kan natuurlijk altijd, daar raak je niet van besmet.
Maar het bericht is idd wel wat ontsellend.

Christian


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2005, 18:39:51
Ja, dit is inderdaad erg! Maar je weet de achterliggende reden niet. Misschien is het slachtoffer een fanatieke hoerenloper of alcoholist. Als je dat weet als passant of hulpverlener dan is het het zo: eigen veiligheid eerst! Thorax compressie kan natuurlijk altijd, daar raak je niet van besmet.
Maar het bericht is idd wel wat ontsellend.

Christian
Ik luister ff mee, ze zijn iig ter plaatse.... :-[


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2005, 18:47:50
Hoort een kiss of life o.i.d dan niet tot de standaard uitrusting vraag ik me dan af..??
Dan heb je toch geen last van dat aangezichtsletsel...
  Ta


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2005, 18:49:10
Hoort een kiss of life o.i.d dan niet tot de standaard uitrusting vraag ik me dan af..??
Dan heb je toch geen last van dat aangezichtsletsel...
Van wie? De passant?????? :-\


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2005, 18:51:00
Citaat
De AC kon niemand ertoe bewegen reanimatie te geven, omdat het SO een aangezichtsverwonding heeft.....  


Ik neem niet aan dat de AC een passant oproept...
  Ta


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2005, 18:54:22
Ik neem niet aan dat de AC een passant oproept...
Nee, maar het eerste bericht van mij:

Hoor net op de scanner: "1 man neer op de straat in Terneuzen, vermoedelijk na een ongeval. Heeft geen hartslag en geen ademhaling, en nu komt het.......
De AC kon niemand ertoe bewegen reanimatie te geven, omdat het SO een aangezichtsverwonding heeft....." :-X :-X



was een bericht van de AC naar de eerste ambu.
Dus hoor ik eruit op dat er van de omstanders niemand was die wilde reanimeren..... :-\


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2005, 18:56:47
Ik heb wel een beademingsdoekje bij me, maar ik zou ook niet weten wat ik zou doen als dat niet zo was. Vooral niet bij iemand met een gezicht onder het bloed. Je zou natuurlijk eerst met een zakdoek het meeste bloed weg kunnen vegen en dan met een andere zakdoek op de mond beademen.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2005, 18:58:10
Ja,okay,
Ik begreep eruit dat ze er ook geen politie erheen kregen om te reanimeren. Misverstand!

Maar wel belachelijk eigenlijk,maar ja,als het om een type junk zou gaan kan ik me de twijfel wel indenken van een passant..
  Ta