Nieuwe korpschef A-A wil meer openheid

Auteur Topic: Nieuwe korpschef A-A wil meer openheid  (gelezen 3582 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2011, 01:51:49
Ja oké ik snap wat je bedoel Jerommeke.
In wat voor orde denk jij dan ? Dagelijks of vaste dagen zoals Ma / Wo / Vr / Zo ?

Mijn idee zou bijvoorbeeld Maandag- en Donderdagochtend zijn en dan gespecificeerd op wijk of district en als er een ongewenste hype is ergens een extra persbericht eruitgooien of zo.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2011, 02:25:21
Ja oké ik snap wat je bedoel Jerommeke.
In wat voor orde denk jij dan ? Dagelijks of vaste dagen zoals Ma / Wo / Vr / Zo ?

Nee, gewoon als er iets gebeurd of als er bepaalde incidenten zijn geweest ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #12 Gepost op: 23 december 2011, 14:18:44
Wat natuurlijk wel mee speelt is dat men niet het onveiligheidsgevoel wil laten toenemen. Dus als er in een bepaalde wijk, veel wordt ingebroken is de keuze de publiciteit zoeken om de burger te attenderen en mee te laten helpen de boef te vangen of dat niet te doen en dus ook niet het onveiligheidsgevoel laten stijgen. Want zeg nou zelf, als je hoort dat er bij jou in de wijk al 10x is ingebroken deze maand..... :-\ Ik zou kiezen voor de publiciteit, maar goed.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #13 Gepost op: 23 december 2011, 14:20:09
Klinkt erg positief, ben benieuwd !  O0

Verder merk ik wel dat je bij A-A toch wat beter feedback hebt dan bijvoorbeeld Twente. Hier in Amsterdam als ik 112 bel of ik zie iets verdachts gebeuren, krijg ik meestal een telefoontje terug van een agent met hoe en wat. Ik ben regelmatig in Twente (regio enschede en hengelo), maar daar ervaar ik persoonlijk dat ze iets terughoudend zijn met resultaten, en ook niet zeggen of mijn tips bruikbaar waren.  

jaa ik bel redelijk vaak, maar tot nu toe maar één keer meegemaakt dat het onterecht was  e050


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 23 december 2011, 14:29:21
Klinkt erg positief, ben benieuwd !  O0

Verder merk ik wel dat je bij A-A toch wat beter feedback hebt dan bijvoorbeeld Twente. Hier in Amsterdam als ik 112 bel of ik zie iets verdachts gebeuren, krijg ik meestal een telefoontje terug van een agent met hoe en wat. Ik ben regelmatig in Twente (regio enschede en hengelo), maar daar ervaar ik persoonlijk dat ze iets terughoudend zijn met resultaten, en ook niet zeggen of mijn tips bruikbaar waren.  

jaa ik bel redelijk vaak, maar tot nu toe maar één keer meegemaakt dat het onterecht was  e050

Misschien een hele vreemde gedachte hoor... maar wat misschien meespeelt voor AA is het Mobipol? (zal tegenwoordig wel anders heten).
Dat ik nog meeluisterde hoorde ik agenten vaak zeggen "Ik bel de melder wel even", want dat nummer staat tenslotte bij de melding die ze
op het beeldscherm in de auto zien. Dit scheelt weer een handeling om het HB te bellen en het nummer te vragen, wellicht werkt dit in AA
wat laagdrempeliger omdat ze zelf het nummer al voor hun hebben?....

Correct me if i'm wrong!  ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #15 Gepost op: 23 december 2011, 14:36:02
Misschien een hele vreemde gedachte hoor... maar wat misschien meespeelt voor AA is het Mobipol? (zal tegenwoordig wel anders heten).
Dat ik nog meeluisterde hoorde ik agenten vaak zeggen "Ik bel de melder wel even", want dat nummer staat tenslotte bij de melding die ze
op het beeldscherm in de auto zien. Dit scheelt weer een handeling om het HB te bellen en het nummer te vragen, wellicht werkt dit in AA
wat laagdrempeliger omdat ze zelf het nummer al voor hun hebben?....

Correct me if i'm wrong!  ;)
Je hebt daar wel gelijk in, onze meldkamer hangt ook vrij snel (/te snel) op na het aannemen van de melding. De eenheid wordt dan ook verzocht contact op te nemen met de melder voor nadere gegevens. Dat heeft heel veel nadelen, maar is idd het voordeel dat de melder vaak terug gebeld wordt.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #16 Gepost op: 25 december 2011, 17:05:23
Dat verschil is inderdaad best opvallend. Als ik in Flevoland een melding doe hang ik lang aan de lijn met de centralist, waarbij ik ook hoor dat hij info doorgeeft aan het rijdende voertuig. In Amsterdam is het snel melding aannemen en vooral ook snel worden teruggebeld door de betreffende eenheid of chef van dienst. Verschilt per situatie uiteraard.