Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011

Auteur Topic: Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011  (gelezen 18620 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

VpkAgz

• Forum gebruiker
En wederom maar een paar arrestaties.
Ik begrijp hier geen snars van. Schiet dat tuig toch door de benen heen, hoe vaak moeten we dit nog zien?
(ow ja, dat wordt weer als populistisch geroep gezien...) Gewoon met rubberkogels zo groot als tennisballen.
Nee eerlijk, Er mag zeker wel fysiek harder worden opgetreden... Ze willen toch graag knokken?
Misschien moeten we de Mossos d'Esquadra hierheen halen. Die weten van optreden tegen relschoppers...
Riots in Lloret de Mar / Rellen in Lloret de Mar (11-08-2011)

Sheriff

• Forum gebruiker
En wederom maar een paar arrestaties.
Ik begrijp hier geen snars van. Schiet dat tuig toch door de benen heen, hoe vaak moeten we dit nog zien?
(ow ja, dat wordt weer als populistisch geroep gezien...) Gewoon met rubberkogels zo groot als tennisballen.
Nee eerlijk, Er mag zeker wel fysiek harder worden opgetreden... Ze willen toch graag knokken?
Misschien moeten we de Mossos d'Esquadra hierheen halen. Die weten van optreden tegen relschoppers...

En ik begrijp niets van deze oliedomme reactie !

VpkAgz

• Forum gebruiker
En ik snap niks van dat eeuwige softe gedoe in Nederland.  ;)

Merijn V

• Forum gebruiker
De supporters zijn natuurlijk absoluut geen voorbeeld en hun gedrag is zeker niet goed te praten maar als leidinggevende bij de politie zou ik me naar aanleiding van dit bericht ook wel even achter de oren krabben:

'Politie Utrecht negeerde advies uit Twente'
Laatste update:  5 december 2011 20:16 info
ENSCHEDE - De politie Twente heeft de collega's in Utrecht geadviseerd het eredivisieduel tussen FC Utrecht en FC Twente in te schalen als risicowedstrijd.  Dat zei Eugenio Porcu, manager operationele zaken van FC Twente, maandag tegenover RTV Oost.

''Vorig jaar is bij ons een reservespeler van FC Utrecht geslagen, dat heeft kwaad bloed gezet in Utrecht'', aldus Porcu. ''Daarom heeft de politie uit Enschede gezegd: betitel het maar als een risicowedstrijd.''

De politie Utrecht negeerde dat advies. Supporters van FC Utrecht zochten zondag in de tweede helft de confrontatie met de Twente-aanhangers.

Ook na de wedstrijd liep het uit de hand rond stadion De Galgenwaard, waar agenten zelfs waarschuwingsschoten moesten lossen. De politie Twente wilde de uitlatingen van Porcu niet bevestigen en verwees naar de politie Utrecht.

Aangifte

Begin maart werden drie reservespelers van FC Utrecht na de bekerwedstrijd in Enschede tegen FC Twente belaagd door fans van de thuisclub. Een van hen werd daarbij geslagen. FC Utrecht deed aangifte van het incident bij de politie.

Bron Nu.nl

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Waren het niet die dik betaalde voetballers die enkele jaren geleden durfden te melden dat agenten genoeg verdienden?
Dan moeten die dure jongens nu maar eens een deel van hun dikke salaris inleveren om de kosten te dekken die gemaakt moeten worden om hen hun dikke maandafrekening mogelijk te maken.

Met andere woorden, de rekening maar naar de betreffende voetbalclubs. Gaan ze daardoor failliet? Jammer, of die elf man in het veld passen maar bij. Nu wordt er dik geld gestoken in de verwende voetballertjes, en in de maatregelen die genomen worden om hun "fans" in het garreel te houden of te krijgen.

Waarom doet deze ellende zich alleen voor bij voetbal, en niet bij schaatsen, wielrennen enz. Daar zijn ook stadions vol mensen, maar die kijken wel gezellig samen naar de presaties van de sporters. Het kan dus wel!

Maar goed ik ben geen voetbal liefhebber en zal het wel nooit snappen 98uiye

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Politie getergd na voetbalrellen 05-12-2011

Gepubliceerd op 5 dec 2011 door RTLNieuws

De politie is getergd door de voetbalrellen, gisteren in Utrecht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Politie houdt verdachten voetbalrellen aan na tonen beelden
Laatste update:  14 december 2011 07:55 info .
UTRECHT - De politie Utrecht heeft dinsdagavond vier personen aangehouden die worden verdacht van betrokkenheid bij de rellen na na de wedstrijd FC Utrecht - FC Twente op zondag 4 december.

Foto:  ANP Drie gaven zichzelf aan nadat beelden van hen waren vertoond op RTV Utrecht en op politie.nl. Eén meldde zich al voor de uitzending. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

De politie liet in totaal foto’s van vijf verdachten zien. De politie verwacht ook de vijfde verdachte snel aan te houden, omdat er een aantal tips over hem is binnengekomen. Zijn foto was ook te zien in het tv-programma Opsporing Verzocht.

.Na de wedstrijd dreven honderden FC Utrechthooligans de politie in het nauw. Tijdens die ongeregeldheden loste de politie waarschuwingsschoten. Vijf agenten werden geraakt door stenen. De onrust begon al tijdens de wedstrijd, die korte tijd werd stilgelegd.

Vuurwerk

De aanhang van de thuisclub werd kwaad, toen supporters van de tegenstander met vuurwerk gooiden.

Een team van 25 rechercheurs is met het onderzoek bezig. Volgens de politie zijn er veel beelden van de relschoppers beschikbaar en zal het niet bij de vijf getoonde beelden van dinsdag blijven.

BRON: http://www.nu.nl/binnenland/2692981/politie-houdt-verdachten-voetbalrellen-tonen-beelden.html
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker

Wat een stelletje malloten. Ik hoop dat deze beelden gebruikt worden voor opsporingsdoeleinden.

Wat het voetbalgeweld in het algemeen, roep ik al jaren dat er neit meer met uit-publiek gevoetbald moet worden. De uitclub kijkt maar mooi in het eigen stadion naar een mooi groot scherm.

Ook wordt naar mijn smaak de voetbalwereld teveel de hand boven het hoofd gehouden. De nieuwe wet bijvoorbeeld, waarbij evenementen opdraaien voor de kosten van politie-inzet. Deze wet geld niet voor de voetbalwereld. Hierdoor is er voor de clubs dan ook geen economische prikkel om drastische maatregelen te nemen, want ik denk dat menig club het financieel NIET kan opbrengen om een "normale" (lees: ME, bereden, heli) inzet van politie te betalen. Er zouden ook eens wat korpschefs moeten zijn die gewoon nee verkopen aan een club/burgemeester. Deze inzetten kosten volgens mij veel overuren en inzet vanuit andere regio's. Als de mankracht er niet is, kan de wedstrijd niet doorgaan.

Overigens verbazingwekkend hoe vaak Engeland wel niet als voorbeeld word aagehaald voor problemen op HV gebied in Nederland. Wordt hoog tijd dat Opstelten hier eens notie van krijgt en er wat mee doet.

Het filmpje is intussen door de gebruiker verwijderd, maar ik heb mijn broer gesproken en hij stond dus wel degelijk voor dat hek, die malloten tegen te houden.

In de berichtgeving wordt helaas alleen gesproken over de rellen tussen de politie - malloten, terwijl in het stadion ook meer als genoeg klappen zijn gevallen bij de stewards/beveiliging. Toch jammer dat dat niet genoemd word, dus doe ik het hier even. :|

Er wordt gekenen naar de mogelijkheid om gezamenlijk aangifte te doen tegen die groep malloten, weet niet op welke verdenkingen, maar zal wel iets zijn als poging mishandeling oid.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

erik 67

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Vader geeft zoon aan als hooligan

Een Utrechtse voetbalhooligan is gisteren aangegeven door zijn eigen vader. De man herkende zijn zoon op de website politie.nl en pakte meteen de telefoon.

Dat schrijft het AD vandaag.

De politie publiceerde gisteren foto's van vijf verdachte relschoppers op internet en televisie. Drie werden binnen een paar uur herkend. Een vierde meldde zichzelf. Van de relschoppers bij de wedstrijd FC Utrecht-FC Twente zijn er nu 18 bekend. (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3075810/2011/12/14/Vader-geeft-zoon-aan-als-hooligan.dhtml

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Ook vijfde hooligan bekend na tonen beelden

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/411524/ook-vijfde-hooligan-bekend-na-tonen-beelden.html
geplaatst: 13-12-2011 11:13:28  
update: 14-12-2011 13:00:01

UTRECHT - Alle vijf de hooliganverdachten van de wie gisteren beelden zijn vrijgegeven, zijn inmiddels bekend bij de politie. De meesten hebben zich gemeld na de uitzending van Bureau Hengeveld. In totaal zijn nu 17 verdachten aangehouden naar aanleiding van de rellen rond FC Utrecht-FC Twente. Justitie behandelt de zaken op een speciale themazitting.

Het rechercheteam is nog druk doende ander beeldmateriaal te krijgen, met daarop andere verdachten. Zodra dat beschikbaar is, worden ook die beelden in de openbaarheid gebracht.

Tijdens en na de wedstrijd op 4 december braken er rellen uit bij stadion Galgenwaard. Twentefans gooiden vuurwerk, waarop de vlam in de pan sloeg bij supporters van FC Utrecht. Daarop ontstonden ernstige rellen en werden stenen naar agenten gegooid. Ook werden politiewagens vernield.

Door de rellen raakten acht agenten lichtgewond. De politie heeft 25 rechercheurs op de zaak gezet.
Samen sterk in de hulpverlening!