Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011

Auteur Topic: Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011  (gelezen 18449 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Ik kom er net vandaan.

Toen wij het stadion uitliepen werden er al charges door politie op paarden uitgevoerd (zonder beschermende kleding, geen helm oid). Die hebben de nodige stenen kunnen incasseren. Wij ervoor gekozen om maar snel richting huis te gaan, onderweg heel veel volk tegen gekomen allemaal weer in positie met straatstenen in de hand. Linie van politieagenten met o.a. honden. Getuigen melden dat op de Waterlinieweg geschoten is en agenten met getrokken pistolen stonden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


sylvester1986

  • Gast


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
sport verbroerderd
mooi niet dus bij het publiek
toch te zot voor woorden dat dit soort evenementen zoveel geld opslokt wat beterfd handhaving
geen wedstrijden meer zo of geen publiek klaar  98uiye
Want kijk naar andere sporten waar ook heel veel publiek komt en waar geen ongeregeldheden zijn
zo kan het ook


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Waarschuwingsschoten bij rellen FC Utrecht

UTRECHT - Bij stadion Galgenwaard zijn rellen uitgebroken na het duel FC Utrecht-FC Twente. De politie heeft waarschuwingsschoten gelost. De ME voert charges uit en er vliegt een politiehelikopter rond. Burgemeester Wolfsen roept op tot kalmte.

Inmiddels heeft de veldslag zich verplaatst naar de Waterlinieweg. FC Twente-supporters worden in het stadion gehouden. Het verkeer moet omrijden door de rellen.

Woedende Utrecht-aanhangers stonden na afloop van de wedstrijd Twente-supporters op te wachten. Vervolgens werd de politie bekogeld. Ook bushokjes en auto's werden vernield.

De wedstrijd werd zondagmiddag na een onderbreking van ongeveer kwartier weer hervat. Het duel eindigde in 2-6. Scheidsrechter Wiedemeijer dirigeerde beide ploegen na 65 minuten naar de kleedkamer omdat
de clubleiding van de thuisclub het niet meer veilig vond in stadion Galgenwaard en daar buiten. Honderden fans van FC Utrecht probeerden de confrontatie met supporters van FC Twente te zoeken.

De fans van FC Utrecht ontstaken in woede nadat supporters van FC Twente met vuurwerk hadden gegooid. De tussenstand zorgde ook voor enige frustratie. De formatie uit Enschede leidde op het moment van staken met 5-0, dankzij treffers van Ola John (2), invaller Willem Janssen (2) en Peter Wisgerhof.

"De vierde man staat in contact met de leiding van FC Utrecht. Omdat het ook onrustig was buiten het stadion vroeg de leiding ons van het veld te gaan", aldus Wiedemeijer. "Ze wilden het weer rustig krijgen."


geplaatst: 04-12-2011 16:00:17  
update: 04-12-2011 17:50:00  

Bron : RTV Utrecht
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/409840/fc-utrecht-fc-twente-tijdelijk-gestaakt.html


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik kom er net vandaan.

Toen wij het stadion uitliepen werden er al charges door politie op paarden uitgevoerd (zonder beschermende kleding, geen helm oid).

Ze dragen volgens mij altijd een helm als ze op een paard zitten, ze hadden mogelijk geen ME helm op, maar op de foto zie ik duidelijk de blauwe helmen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Ze dragen volgens mij altijd een helm als ze op een paard zitten, ze hadden mogelijk geen ME helm op, maar op de foto zie ik duidelijk de blauwe helmen.
Klopt ik dacht in de gauwigheid dat het petjes waren die ze vaak dragen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


sylvester1986

  • Gast
RELLEN ROND GALGENWAARD
Na afloop van de wedstrijd FC Utrecht - FC Twenthe (uitslag: 2-6) zijn rellen uitgebroken rond de Galgenwaard. De politie trad op toen Utrecht-aanhangers stenen gooiden en vernielingen aanrichtten. Er is zeker één waarschuwingsschot gelost.

De problemen begonnen in het stadion toen vanuit het Twente-vak vuurwerk werd gegooid. De wedstrijd werd toen tijdelijk stilgelegd. Bij de rellen rond het stadion waren vermoedelijk geen Twente -supporters betrokken want die zaten rond 18.00 uur nog op de tribune.

Opmerkelijk is dat er op voorhand geen ME aanwezig was. Die werd pas rond 16.15 uur opgeroepen. Dit terwijl er in supporterskringen al bekend was dat er wel eens problemen zouden kunnen ontstaan.

http://dnu.nu/artikel/5594-rellen-rond-galgenwaard




Foto's: Jos van Sambeek.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
De laatste wedstrijden tussen Utrecht en Twente zijn wat beladen na een akkefietje bij het Twente stadion waarbij een aantal Utrecht-spelers zijn belaagd door Twente "fans"....  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Ik vind het zo triest is toch jammer dat er weer gereld moet worden.
In de zak en mee met Sinterklaas in zo'n klein hokkie op het bureau en daarna een mooi factuurtje op de mat.
Voor de inzet van ME en Politie. Het kost wat dat geklooi met het rellen allemaal.