Nieuwe traumahelicopters Rotterdam

Auteur Topic: Nieuwe traumahelicopters Rotterdam  (gelezen 21192 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #10 Gepost op: 18 december 2004, 22:13:43
Onderstaande link bevat een foto van de nieuwe LL samen met de oude LL  ;D

http://www.mediatv.nl/items/000393/000393.htm


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 18 december 2004, 22:15:44
dat ziet er goed uit,en een groot pluspunt voor de hulpverlening dat de heli nu ook s,nachts inzetbaar zal zijn


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #12 Gepost op: 18 december 2004, 22:52:55
dat ziet er goed uit,en een groot pluspunt voor de hulpverlening dat de heli nu ook s,nachts inzetbaar zal zijn

De heli is er voor uitgerust.... De ziekenhuizen en hun MMT's nog niet.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #13 Gepost op: 18 december 2004, 22:57:47
Zijn de nieuwe LL niet dezelfde als de LL 4 uit groningen ?????????????????


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #14 Gepost op: 18 december 2004, 23:03:03
Zijn de nieuwe LL niet dezelfde als de LL 4 uit groningen ?????????????????

Qua model wel, de Eurocopter EC-135. Maar eigenaar en opererende dienst zijn totaal verschillend.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 19 december 2004, 00:39:55
ze vliegen alleen op de instrumenten,

rader etc

Dat 'blind' vliegen op instrumenten is alleen mogelijk wanneer je onder gecontroleerde omstandigheden kunt opstijgen en landen (op een vliegveld dus)
Bij inzetten zal toch echt gebruik moeten worden gemaakt van infrarood/ nightvision systemen.

Interessante vraag overigens; hoe gaan de landingen eruitzien bij een plaats ongeval?
Ik neem aan dat de piloot uiteindelijk verantwoordelijk blijft voor de landing.

Immers, de politie kan als leken in het luchtvaartwezen niet garanderen dat het door hun afgezette gebied ook daadwerkelijk veilig is...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 19 december 2004, 11:29:01
Hij mag toch alleen 's nachts vliegen als er twee piloten aanwezig zijn?? Heb ik ooit eens gehoord. Dat zou beteken dat de verpleegkundige nog een flinke extra taak zou krijgen.

Ohjah, is daar ook allemaal wel geld voor?  ::)


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #17 Gepost op: 19 december 2004, 11:35:53
Idd, 's nachts vliegen mag alleen met 2 piloten. Dus als ze dat willen, dan zal er een piloot bij moeten komen...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 19 december 2004, 12:37:54
maar wie weet wanneer en waar de ruil van lf1 plaats vind?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Paul SEH

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 19 december 2004, 23:36:12
En hoe zit het met de vergunning om 's nachts te vliegen? Zijn die ook al verstrekt of zitten die nog in de ambtelijke molen. Want dan kan het nog lang gaan duren.