Ja/Nee, heijmans verhuurt ook de voertuigen los aan RWS.
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, nog niet aan gedacht. Zijn de eisen voor de wagens van een WIS eigenlijk ergens vastgelegd (anders dan RWS eigen richtlijnen/stripingsvoorschrift)?
Maar de mensen bij Heijmans die de voertuigen besturen hebben de opleiding weginspectie gevolgd en kunnen wel worden ingezet als WIS alleen vraag ik mij dan af hoe dat via de wet is geregeld. Ik weet namelijk geen wettelijke context om dit in te gieten.
Welke opleiding bedoel je hiermee? Of zouden ze door RWS zijn opgeleid?
Er moet natuurlijk wel even gekeken worden naar de feitelijke werkzaamheden.
Daar ben ik het mee eens, maar mijn initiele vraag ging wel over de inzet als WIS als zodanig, zo profileren de genoemde folders zich namelijk wel. Maar ben het met je eens, de wagens zijn uiteraard anders in te zetten, waarbij ze zeker meerwaarde kunnen hebben. Maar dan komen we op zich weer op andere vragen en discussie...
Want is het dan wel wenselijk om een dergelijk voertuig model RWS met DRIPS, striping, en het verdere arsenaal te gebruiken? Met name omdat je kennelijk een bepaald beeld van de te vervullen functie (je uitstraling lijkt (te) sterk op wegbeheerders zoals RWS en provincie) oproept. En zou je dan in het kader van de geldende normen bij aflossing van een WIS ipv dit soort wagens niet een standaard actieraam/afzetting gebruiken...