Overdracht Ambu - SEH

Auteur Topic: Overdracht Ambu - SEH  (gelezen 10668 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 1 september 2004, 19:05:10
Omdat je de info uit eerst hand hebt is er minder ruis. Verder is het een twee richtingen communicatie waardoor je direct antwoord krijgt op je vragen. Het is ook gemakkelijker om door te vragen of zelfs nog advies aan de bemannng te geven.
Directe communicatie is prettiger werken als communicatie met een tussenpersoon. Er is een min puntje en dat is dat niets van deze communicatie op band wordt geregistreerd.


johannes

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 2 september 2004, 08:14:55
.... zijn er ook SEH's die al digitale gegevens uit de ambu ontvangen (ecg / RR / ..enz) ?


Paul SEH

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 2 september 2004, 15:44:17
Die waarden worden meestal op een strook papier uitgedraaid. En zit dan als bijlage bij het ritformulier.


johannes

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 6 september 2004, 21:06:35
.. ik bedoelde eigenlijk informatie die vanuit de ambu wordt verstuurd !!


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #24 Gepost op: 7 september 2004, 01:01:18
.. ik bedoelde eigenlijk informatie die vanuit de ambu wordt verstuurd !!

Bij mijn weten geburt dit nog nauwelijks in Nederland alhoewel er wel een paar proefprojecten met telemetrie zijn geweest en er in sommige regios de mogelijkheid bestaat om 12 afleiding-ECG's door te mailen/faxen aan een CCU/SEH bijvoorbeeld in regio Amsterdam doen AMC en de ambulancediensten aan dit project mee.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


johannes

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 7 september 2004, 08:08:42
erg bedankt voor de reacties, !!


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #26 Gepost op: 30 september 2004, 16:04:18
Bij mijn weten geburt dit nog nauwelijks in Nederland alhoewel er wel een paar proefprojecten met telemetrie zijn geweest en er in sommige regios de mogelijkheid bestaat om 12 afleiding-ECG's door te mailen/faxen aan een CCU/SEH bijvoorbeeld in regio Amsterdam doen AMC en de ambulancediensten aan dit project mee.

Ik weet dat in Nijmegen en omgeving er zeer regelmatig aan cardiofonie gedaan wordt, werkt erg prettig en de bemensing van de ambulancedienst kan al eerder starten met de definitieve behandeling!

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #27 Gepost op: 4 oktober 2004, 11:00:29
Ik weet dat in Nijmegen en omgeving er zeer regelmatig aan cardiofonie gedaan wordt, werkt erg prettig en de bemensing van de ambulancedienst kan al eerder starten met de definitieve behandeling!

Mzzl, d'n Druif

Voor het starten van definitieve behandeling is gelukkig geen cardiofonie/telemetrie nodig hoor  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


zuster x

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2005, 21:28:21
Aan Johan, reactie op je vraag van 25 aug 2004.
Als je er nu (JAN 2005) nog wat aan hebt!!??
Mijn inziens kun je als vpk. ook kijken naar de feitelijke kwaliteit van een overdracht vanuit ambu naar seh. En naar de ontvangst technieken van de seh vpk.
Zie beroepsprofiel en code!!
Bijvoorbeeld of er goed geluisterd wordt op moment van de mondelinge en schriftelijke overdracht!
Verpleegkundigen zijn vaak doeners, die het liefst gelijk aan de slag willen bij binnenkomst van een patient. Het is juist belangrijk om een kwalitatief goed overdrachtmoment neer te zetten. Want over het algemeen kun je wel een minuutje goed overdragen....dit werkt uiteindelijk tijdsparend. Denk aan; elkaar aankijken, methodisch overdragen, navragen na overdracht of alles duidelijk is, etc.  Als dit goed verloopt kun je daarna naar de kwaliteit van andere middelen kijken. Want jij als vpk, waar dan ook, bent het belangrijkste middel in je werk!!! Dit is voortgekomen uit een afstudeerscriptie van mijn hbo-v opleiding en stage bij DE ambulancedienst! 
Succes met je scriptie. ;)


johannes

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2005, 21:54:56
......... tijdens het kritisch kijken / en navragen van deze zaken blijkt hierin veel fout te gaan in de praktijk, ik heb zo mijn eigen ervaringen hierin !, ik zal ze later eens op een rijtje zetten zodat je hierop kunt reageren / aanbevelingen kunt doen, jouw info komt hierbij veel overeen !!

Bedankt ,

Johan