GRIP 1 Stand by call 3 (voorzorgslanding) Vliegbasis Eindhoven 06-12-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Stand by call 3 (voorzorgslanding) Vliegbasis Eindhoven 06-12-2011  (gelezen 4561 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
livep2000
09:36:01 06-12-11BRANPRIO 1 : Scenario (RBP: stand by call 3) Vliegbasis EINDHOVEN Vliegveld SPOTTERSWEG 999 poort EIN : 2471 2351 5074 2441 2332 4641 1341 OVD AGS HOVD AC-B
1108589BRW Veldhoven ( Vrijwiligers Werkdagen )
1108549BRW Veldhoven ( Korpsalarm )
1107329BRW Mierlo ( Bemanning HA )
1106974BRW Eindhoven-Woensel ( Kazernealarm )
1106973BRW Eindhoven-Centrum ( Kazernealarm )
1106901BRW Eindhoven-Centrum ( Commandant )
1106046BRW Best ( Postalarm )
1104775BRW Brabant-Zuidoost ( HOvD )
1104761BRW Brabant-Zuidoost ( OvD Cluster Midden-Noord )
1104733BRW Brabant-Zuidoost ( Alarmeringsfunctionaris Gem. Eindhoven )
1104710BRW Brabant-Zuidoost ( Algemeen Commandant )
1104701BRW Brabant-Zuidoost ( ROGS )
livep2000
09:37:39 06-12-11BRANPRIO 1 : Scenario (RBP: stand by call 3) (GRIP: 1) Vliegbasis EINDHOVEN Vliegveld SPOTTERSWEG 999 poort EIN : 5693 5691 5091
1108272BRW Son en Breugel ( Bemanning VC )
1107198BRW Leende ( Monitorcode )
1107026BRW Heeze ( Bemanning Haakarm )
1104972BRW Brabant-Zuidoost ( Ondersteuning VC-1 )
1104799BRW Brabant-Zuidoost ( Monitorcode )
1104781BRW Brabant-Zuidoost ( Grip-1 )
1104757BRW Brabant-Zuidoost ( Voorlichting )
1104729BRW Brabant-Zuidoost ( CoPI Staf )
1104728BRW Brabant-Zuidoost ( Plotter OT )
1104725BRW Brabant-Zuidoost ( Informatiemanager COPI )
1104723BRW Brabant-Zuidoost ( Leider CoPI )

         
         




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
EINDHOVEN - De brandweer heeft groot alarm afgekondigd voor een vliegtuig dat een noodlanding moet maken op Eindhoven Airport, dinsdagochtend.

Het gaat om alarm EAS3, wat betekent dat het vliegtuig meer dan 54 passagiers aan boord. Wat er aan de hand is, is nog niet duidelijk.
http://www.brabantvandaag.nl/nieuws/politie/2011-12-06/noodlanding-vliegtuig-eindhoven-airport


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
EINDHOVEN - De brandweer heeft groot alarm afgekondigd voor een vliegtuig dat een noodlanding moet maken op Eindhoven Airport, dinsdagochtend. Het zou gaan om een toestel van Ryanair, dat een voorzorgslanding moest maken.

Het toestel, dat problemen met de snelheidsmeter zou hebben, zou weer veilig aan de grond staan.
http://www.brabantvandaag.nl/nieuws/politie/2011-12-06/noodlanding-vliegtuig-eindhoven-airport


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
         
livep2000
09:51:03 06-12-11AMBUURG A1 Vliegbasis EINDHOVEN Vliegve SPOTTERSWEG 999 poort EIN Scenario (RBP: stand by call 3) 999
1124461CPA Brabant Zuid-Oost
1124460CPA Brabant Zuid-Oost ( Piket-MKA )


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
@ED_Eindhoven
    Volgens een woordvoerder van Eindhoven Airport staat het toestel weer veilig aan de grond.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Zou gaan om een defecte snelheidsmeter.
Die krengen hebben dat toch dubbel aan boort? Dan zou het toch 'gewoon' een voorzorgslanding zijn geweest?
Toch is er gealameerd voor een noodlanding en door de grote van de kist ook meteen een scenario 3.
Of is er meer aan de hand?


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Zou gaan om een defecte snelheidsmeter.
Die krengen hebben dat toch dubbel aan boort? Dan zou het toch 'gewoon' een voorzorgslanding zijn geweest?
Toch is er gealameerd voor een noodlanding en door de grote van de kist ook meteen een scenario 3.
Of is er meer aan de hand?
Het Turkisch Airlines-vliegtuig dat enkele honderden meters voor de Polderbaan neerstortte had ook "alleen" een defecte snelheidsmeter.
Of dergelijke voorzoorgsmaatregelen daarvoor overdreven zijn laat ik een ieder voor zichzelf beslissen...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Zou gaan om een defecte snelheidsmeter.
Die krengen hebben dat toch dubbel aan boort? Dan zou het toch 'gewoon' een voorzorgslanding zijn geweest?
Toch is er gealameerd voor een noodlanding en door de grote van de kist ook meteen een scenario 3.
Of is er meer aan de hand?

Een stand-by call is eigenlijk ook gewoon een voorzorgslanding, en Scenario 3 is al meteen voor een kist met meer dan 49 personen aan boord, dat zegt niets over wat er nu precies aan de hand is.

Was verder niet veel aan de hand. Voor zover ik het heb kunnen zien is de kist eigenlijk niet eens door de brandweer naar het platform begeleid.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Het Turkisch Airlines-vliegtuig dat enkele honderden meters voor de Polderbaan neerstortte had ook "alleen" een defecte snelheidsmeter.
Of dergelijke voorzoorgsmaatregelen daarvoor overdreven zijn laat ik een ieder voor zichzelf beslissen...

Daar ging het toch om een onderdeel van de hoogtemeter? Maar ok, is off-topic.
Feit is dat als er een scenario is dat er gewoon een aantal standaard voorwaarden zijn en inderdaad daar horen ook een aantal voertuigen bij en hulpdiensten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.