Middel hulpverlening (ongeval) A9 L 55,2 - Beverwijk 04-12-2011

Auteur Topic: Middel hulpverlening (ongeval) A9 L 55,2 - Beverwijk 04-12-2011  (gelezen 4557 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #10 Gepost op: 4 december 2011, 20:52:08
Nee hoor ben niet ingehuurd!!!!Waar sta ik in de weg dan>?
ja dat vroeg ik me ook af bijna hulpverleners staan aan de andere kant bij de vangrail dus wat nu in de weg staan
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 4 december 2011, 21:56:58
zo zeg das een flink ongeval.
Het was zeker een flinke. De bestuurder werd naast de wagen gevonden, vier anderen zaten bekneld:

04-12-2011 - Vijf gewonden op snelweg (Beverwijk)



BEVERWIJK – Vijf jongens in de leeftijd tussen de 18 en 20 jaar zijn zaterdagnacht gewond geraakt op knooppunt Beverwijk. Kort na de splitsing tussen de A9 en de A22 is hun auto op de A22 in de richting van Beverwijk in een slip geraakt en in de linker berm terecht gekomen. Hier is de auto nog een stuk doorgereden om uiteindelijk op z’n kant tegen een boom te eindigen. De bestuurder werd naast de auto gevonden, vier inzittenden zaten gewond bekneld in de auto.

Omdat er benzine lekte heeft de brandweer de auto met gewonden en al weer op de wielen gezet. Vervolgens begon men met engelengeduld en behoedzaam de auto open te knippen. Een voor een werden de slachtoffers uit de auto gehaald en naar een ziekenhuis vervoerd. Het laatste slachtoffer was pas na twee uur bevrijd. Volgens de politie kwam dit omdat hij met zijn voet ernstig bekneld zat.



Het traumateam uit Amsterdam is met de auto ter plaatse gekomen, hun collega’s uit Rotterdam hebben met de helikopter boven de snelweg gevlogen maar zijn zonder te landen weer terug gegaan.

Gedurende de afhandeling van het ongeval was de A9 in de richting van Haarlem gesloten vanwege de grote hoeveelheid hulpverleningsvoertuigen. Nog tijdens de bevrijding van de slachtoffers was op de A22 al begonnen met het in kaart brengen van het ongeval. Daarom kon het verkeer alleen via de vluchtstrook de A22 op. Verbazingwekkend was dat enkele automobilisten toch langzaamrijdend naar links kwamen om vooral goed te kunnen kijken.



Petje af voor de brandweer en ambulance die heel beheerst de kluwen van wagen en jongens hebben ontward.

Ondertussen is via de politie bekend geworden dat het ging om jongens tussen de 16 en 19 jaar en dat ze niet tot nauwelijks letsel hebben. Overigens heeft de politie het over twee traumahelikopters die geland zijn. Dat klopt niet. Amsterdam kwam met de wagen en Rotterdam heeft alleen een hoop herrie gemaakt in de ucht maar is niet geland.

Video op: www.noordhollandsdagblad.nl.

En de rest op www.incidentnet.nl.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #12 Gepost op: 4 december 2011, 22:08:38
toppie co bedankt voor de mooie uitleg over dit bizarre ongeval en de knappe foto's
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
-
Reactie #13 Gepost op: 4 december 2011, 22:29:36
Om de een of andere reden had ik meteen het idee dat het ging om een auto met jongeren, verhaaltje na het stappen terug naar huis rijden.

Alleen even een vraagje, Ko. In de eerste alinea staat dat er 5 jongens van 18-20 jaar gewond zijn geraakt. In de laatste alinea staat dat het gaat om jongens van 16-19 jaar die niet of nauwelijks gewond zijn. Hoe zit dat?

Mooie plaatjes overigens!


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #14 Gepost op: 4 december 2011, 22:55:07
De politie schrijft letterlijk in het persbericht: "Wonder boven wonder ziet het ernaar uit dat geen van de inzittenden van de auto uiteindelijk verwondingen heeft opgelopen."

Afgaand op het ongevalsmechanisme, de foto's met verschillende bloedvlekken op het wrak, en de verhalen van aanwezigen, denk ik dat we dit maar met een korreltje zout moeten nemen... en zoals Ko aangaf, klopte de info uit het bericht over de traumaheli's ook niet.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #15 Gepost op: 6 december 2011, 13:41:38
Om de een of andere reden had ik meteen het idee dat het ging om een auto met jongeren, verhaaltje na het stappen terug naar huis rijden.
Zaterdagnacht, dan denk ik het ook wel eens, maar pas ter plaatse weet ik of het klopt.

Alleen even een vraagje, Ko. In de eerste alinea staat dat er 5 jongens van 18-20 jaar gewond zijn geraakt. In de laatste alinea staat dat het gaat om jongens van 16-19 jaar die niet of nauwelijks gewond zijn. Hoe zit dat?
Het eerste is geschreven naar aanleiding van informatie ter plaatse (politie) en zo geplaatst op mijn website, het tweede is een nader bericht van de politievoorlichter. Het komt wel vaker voor dat daar verschil in zit. De hamvraag is alleen wat nu de juiste informatie is, want er was inderdaad geen sprake van twee traumahelikopters ;-)

Het probleem zit hem in het veranderen van de gepubliceerde tekst. Stilletjes veranderen is not done. Ergo, of je schrijft een update of je gaat de tekst aanpassen in de trand van "in eerste instantie dit, later bleek dat".


Mooie plaatjes overigens!
Dank u!