Daar ging het toch om een onderdeel van de hoogtemeter? Maar ok, is off-topic.
Klopt. En dat was ook door de piloten geconstateerd na een cross check.
Echter lieten de piloten de hoogte meter wel als voeding dienen voor de automatische piloot die op basis van de verkeerde hoogte de gashendel dicht trok (retard mode).
Ik blijf het een hoop spierballen vinden voor een incident(je) van dit kaliber.
Maar goed... Eindhoven heeft natuurlijk ook nog de Herculesramp in het achterhoofd.
Begrijp me niet verkeerd... Liever safe than sorry. Ik heb geen kritiek op de hulpdiensten.
Ik vraag me alleen af waarom er op een probleem met 1 van de minstens 2 snelheidsmeters zo groot wordt ingezet.
Het is niets anders dan een voorzorglanding. Om dan een inzet te doen op basis van een noodlanding scenario is nog al wat.
Dat kan twee dingen beteken:
1) er is meer aan de hand (wat ik niet waarschijnlijk acht. Zo paranoide ben ik namelijk nou ook weer niet)
2) er is ergens sprake van een miscommunicatie waardoor een andere inschatting van de omvang is gemaakt.
En deze miscommunicatie kan makkelijke ontstaan op een aantal plaatsen. Met een beetje mazzel gaat de melding via slechts vier mensen. Er hoeft maar een persoon te zijn die 'voorzorglanding' naar de volgende persoon communiceert als 'noodlanding' en je hebt meteen een heel andere inzet.
Ik begrijp het ook wel.
Het is trouwens ook wel grappig om te zien hoe de pers daar dan meteen weer op reageert. 'WOW GRIP1.. da's heftig man!!! Snel er heen, daar kunnen we nieuws vvan maken'