re: HIT
zie mijn vorige antwoord! Daartegen wordt niet opgetreden. Inhalen bij invoegen blijft ene grijs gebied tenzij er sprake is van gevaar of hinder.
Maar ik wil vooral benadrukken dat deelnemen aan het verkeer niet een kwestie is van goed en fout. De beste bestuurder is de bestuurder die inzicht heeft, verder kijkt dan de ander, rekening houdt met de ander en de ander ook de ruimte geeft om deel te nemen aan het verkeer.
Waar veel bestuurders mee pronken is kilometers per jaar. Mijn mening is dat dat helemaal niks zegt, ik rijdt 50.000 kilometer per jaar met een gemiddelde snelheid die ver boven die elke vertegenwoordiger ligt. Zegt dat iets over kwaliteit??? Ik denk van niet, het is een kwestie van ervaring en inzicht. Rijden met 80 km/u naar zuid Frankrijk met de sleurhut achter de personenauto is anders dan 80 km/u met een vrachtwagen.Of 80 met een 2CV rijden vergelijken met een ....Bentley??
Ik heb jaren geleden uit nieuwsgierigheid een week mee gereden op een vrachtwagenrit Frankrijk-Nederland. Bijzonder om mee te maken en zéééééééér leerzaam.
Daar tel ik bij op dat ik in het begin van mijn jaren bij de verkeersdienst A-A eens langs de A10 re uitgang Coentunnel 1e rijstrook stond met een afgevallen chemisch toilet. Als je dan ziet hoe hard het verkeer op de links voorbij komt.... en dat is ook 80 km/u
Twee totaal verschillende ervaringen met vrijwel dezelfde snelheid....
Dus de strekking van een (bijna) oneindig verhaal verhaal: ook al is het verboden, mensen doen het toch! Dus hou daar rekening mee, rij veilig naar huis en laat de rest lekker de rest. Als het fout gaat lossen
wij wel weer op
Belangrijker is dat jij weer thuis aan de boerenkool zit en de kids aan kunt kijken!
En nee: ik promoot geen echoïsme in het verkeer! Ik zeg juist: houdt rekening met elkaar, dan pas komen we veilig thuis!