Ik ben op een paar weken na 40 jr en de kruising is de afgelopen 30 jr zo goed als niet veranderd kwa inrichting en overzicht zo ver ik mij kan herinneren.
Aan de hand van de beelden en hoe de weg er uit ziet en met welke snelheid de Takelwagen de kruising over blaast is hij natuurlijk hartstikke fout.
Als de inzittende het overleven hebben ze verdomd veel mazzel gehad. Sowieso hebben ze al mazzel dat ze meegesleept zijn in de rijrichting van de takelwagen i.p.v. dat ze op de paaltjes langs de weg geklapt zijn of in het gebouwtje op het middenstuk.
Uit mijn hoofd zit daar een groentewinkel in of een bloemenstal maar daar wil ik even vanaf zijn.
Heb ik medelijden met de bijrijder van de auto ? Ja want die kan er niets aan doen in principe.
Heb ik medelijden met de bestuurder van de personenauto ? Nee totaal niet.
Want hoe hersenloos kan je zijn om een tram vlak voor de kruising in te halen die aan het afremmen is.
Oké toevallig heeft lijn 4 vlak voor de kruising daar een halte waar hij voor moet stoppen als er iemand staat die mee wilt of er moet iemand uitstappen. Maar je kan ook even geduld hebben als een tram afremt.
Maar zoals altijd hufterig gedrag wordt beloond zoals het beloond hoort te worden en de ene keer is dat wat harder als de andere keer.
Dat klopt Enrico,
die kruising is echt een levensgevaarlijke.
wbt de kraan chauffeur,
zo op het filmpje te zien gaat dat idd hard wat ik eigenlijk erg vreemd vindt.
Veelal zijn dit soort mobiele kranen echte slakkken op de weg en ik heb als beroepschauffeur nog nooit een kraanwagen chauffeur idiote dingen zien doen op de weg zoals we gewend zijn van de bloemenboeren/zeecontaineridioten ed.
Overall vindt ik chauffeurs die op zo'n machine rijden zeer rustige en bekwame chauffeurs dus is er niet iets in de cabine aan de hand geweest vraag ik me steeds meer af.
De Claes de Vrieselaan is vrij smal voor zo'n voertuig en vooral toen ik zag met welke vaart de kruising overgestoken werd rees deze vraag bij mij op.
En wbt dat golfje,
die inhaalactie voorbij die tram is idd ook gekkenwerk met al die oversteekplaatsen en een tram die dat blindeert.
Ik zie veel te veel van dat soort actie's maar net goed gaan maar nu is het een keer goed mis.
Dit soort figuren zouden bij mij als ik diender zou zijn art. 5 krijgen en de cursus.
Hopelijk heeft hij/zij er wat van geleerd..
Lees ook dat ze uit het zkh weer mogen,
gelukkig maar !
Het is een bizar ongeluk waar godzijdank alleen maar blik verloren is gegaan,
nu is het nog de psychologische schade die rest voor alle partijen.
moet er niet aan denken als we die tram dat straatje in hadden zien gaan...